Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur får man in Raw-läget på D1?
- Trådstartare schaki
- Start datum
Peter Nessler
Aktiv medlem
Jag skall kolla när jag kommmer hem, har för mig att du håller in Q knappen och scrollar med 1:a ratten så kommer du till 2,7r. Kan ha fel, återkommer när jag kommer hem och har testat alternativt glott i min manual...
Hälsningar, Peter
Hälsningar, Peter
schaki
Aktiv medlem
Peter Nessler skrev:
Jag skall kolla när jag kommmer hem, har för mig att du håller in Q knappen och scrollar med 1:a ratten så kommer du till 2,7r. Kan ha fel, återkommer när jag kommer hem och har testat alternativt glott i min manual...
Hälsningar, Peter
Jo, jag håller ned Q.knappen och scrollar med det första hjulet. Då får jag in de olika jpg-lägena. sen med det främre hjulet får jag in cbrc & r9b. Dock inte 2.7r.
Peter Nessler
Aktiv medlem
Enligt min manual skall man först hålla in Q och scrolla med kommandi ratt 1 tills det står på HI.
Sedan skal man hålla in Q igen och scrolla med kommandoratt 2 tills det kommer fram 2,7r.
Gången skall vara:
YCbCr Tiff - YCbCr Tiff (B&W) - RGB Tiff - RGB Tiff (B&W) - Raw
Upptäckte precis på min egen att om jag höll in Q och rullade på kommandoratt 1 så när jag kom till Hi så stod det 2,7r. Måste vara förinställt på min.
Jag hoppas du lyckas!
Hälsningar,
Peter
Sedan skal man hålla in Q igen och scrolla med kommandoratt 2 tills det kommer fram 2,7r.
Gången skall vara:
YCbCr Tiff - YCbCr Tiff (B&W) - RGB Tiff - RGB Tiff (B&W) - Raw
Upptäckte precis på min egen att om jag höll in Q och rullade på kommandoratt 1 så när jag kom till Hi så stod det 2,7r. Måste vara förinställt på min.
Jag hoppas du lyckas!
Hälsningar,
Peter
schaki
Aktiv medlem
Nej, jag får inte fram 2.7r. Mysko, först ställer jag in HI & snurrar sen på det andra hjulet och får då upp ycbr och rgb. hur jag än snurrar får jag inte fram 2.7r.
Vilken firmware har du?. Själv har jag 1.05. Tror att det ska va den senaste. Men det borde ju inte ha nån som helst inverkan.
Vilken firmware har du?. Själv har jag 1.05. Tror att det ska va den senaste. Men det borde ju inte ha nån som helst inverkan.
Peter Nessler
Aktiv medlem
Hur kollar man det på D1:an?
schaki
Aktiv medlem
Peter Nessler skrev:
Hur kollar man det på D1:an?
SJälv har jag aldrig kollat det. Det var killen på Hegethorns som i samband med att jag köpte kameran kollade upp det.
Önskar jag visste det själv, även om man kanske inte har så stor nytta av det rent allmänt.
schaki
Aktiv medlem
Får tacka för alla svaren Nu funkar det äntligen. Omg, att det skulle va så omständigt att ställa in det.
Iofs lätt nu när jag vet hur.
Vad gör egentligen de där custom inställningarna?
Edit: Neffarna blir förvånansvärt små, ungefär 3.8mb. Hade nog räknat med ngt större filer.
Iofs positivt då D1 skriver långsamt, går ju skapligt snabbt iaf.
Iofs lätt nu när jag vet hur.
Vad gör egentligen de där custom inställningarna?
Edit: Neffarna blir förvånansvärt små, ungefär 3.8mb. Hade nog räknat med ngt större filer.
Iofs positivt då D1 skriver långsamt, går ju skapligt snabbt iaf.
Senast ändrad: