Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur får jag upp bilder i albumet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan är lite konfunderad, har försökt att lägga upp en bild i ett av mina album(första gången), men det fungerar inte och säger:

Systemfel:
Saknar information om vilket album bilden skall till.

Har ju valt album både i "Rubrik" och i "vilket album ska den visas i?"

Vad ska jag göra?
Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig!

Jag brukar göra så här:

1. Gå in i "Dina album" under "Din Sida" i menyn överst på sidan
  2. Klicka på det album du vill lägga en bild i
  3. Klicka på knappen "Lägg till bild..."
  4. Fyll i en Rubrik
  5. Klicka på knappen "Browse..." (eller "Bläddra..." om du kör en svensk version), vid rutan "Ladda upp bildfil"
  6. Leta upp bilden i din dator, med hjälp av föstret som poppar upp.
  7. Fyll ev. i utrustning o s v
  8. Markera motivkategorier. Vill du markera fler än en håller du ned Ctrl-tangenten (i Windows, vet ej om Mac) medan du väljer poster i listan
  9. Klicka på knappen "Lagra"
    [/list=1]

Det arbetsflödet funkar för mig. Vet inte om det svarar på din fråga. Det kanske är något moment som du missar?

Lycka till!

fungerar ändå inte...

Hej igen, tack för svaret. Men har gjort precis som du sa hela tiden, (försökt igen också) fungerar ändå inte. Kanske något fel i systemet just nu....?

Inget fel på systemet. Jag provade precis att lägga upp den här bilden enligt beskrivningen, och det gick bra...

Beskriv gärna varje moment som du gör när du försöker lägga upp bilden (och då menar jag varje moment, om det så bara är att du slänger en blick genom fönstret vid ditt skrivbord ;o) )

Det där felet har jag jagat förut, det är någon viss variant på handgrepp eller några andra förutsättningar som får det att hända. Jag har dock aldrig lyckats återupprepa detta.

Jag loggade in som dig och provade att ladda upp en bild, och det gick bra - så det är något med din browser eller så. Trycker du på "Lagra"-knappen då du skall spara ner bilden tex?

Alla ledtrådar mottages tacksamt.

Så här gör jag...

Har provat hit o dit men inget fungerar...hur som helst så här gör jag:

skapat två album; blommor,blommor och vackra blommor. provat både att publicera dem och ha dem ej publicerade. valt rubrik "Vackra blommor", m. samma antal mellanslag stor/liten bokstav etc. laddar upp bildfilen från min z disk, som psd, valt, ja,andra kan betygsätta. fyllt i beskrivning, utrustning, var bilden är tagen och när, fyllt i kategori och teknik och i vilket album bilden ska till "vackra bilder". säger ändå-Systemfel:
Saknar information om vilket album bilden skall till.

hm?

Aha!

Du kan inte ladda upp bilden som .psd

Filformatet som gäller vid bilduppladdning är .jpg eller .gif

Men den borde inte svara så..

Jag har samma bekymmer sedan ett par tre veckor trots att jag aldrig försökt lägga ut något annat än jpg-bilder.

För ett par veckor sedan var det bara i ett av mina album (Ett skändat Legoland) problemet uppträdde. Nu verkar det vara stört omöjligt att lägga ut någon bild (har provat flera) i något album överhuvudtaget. Jag följer exakt den procedur Fredrik beskrivit för att lägga ut bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar