Jag kör både klubbens moderna HP laptop med Vista och 2 Gb internminne och min egen gamla HP Evo 600 med en 900 processor, 512 Mb internminne och Xp mot dels klubbens Infocus 34 med 1024x768 och dels min egen Panasonic PT-AE700E med 1280x720 med VGA sladd. Med dator kopplad till Panasonic visar den dock bilder med förhållandet 4:3.
Erfarenheten säger mej att även om jag kör bilder som är mycket stora, 10- 15 Mp direkt från minneskort, så blir resultatet bra, men stora bilder tar lite tid på sej innan de visas och det är ingen större skillnad mellan de två datorerna. Ofta har jag en 5 meters VGA sladd och har inte upptäckt några nackdelar jämfört med 1,5 m sladden. Bäst blir det om bilderna är något så när anpassade, jag använder ofta storleken 2048x1536 och har då skärpt bilderna något efter krympningen.
Vanligen använder vi Faststone Image Viewer och har därmed inga problem med olika färgrymder när vi visar klubbmedlemmarnas bilder.
Båda projektorerna går att ställa in rätt noggrant (dock inte kalibrerade) och man kan spara användarprofiler vilket är värdefullt då projektorerna annars visar tokiga färger om man inte använder den sparade profil som tillhör rätt dator..
Jag har aldrig provat med HDMI eller DVI eller något annat, Panasonic har även komposit (gul RCA-kontakt) och s-video och dina erfarenheter tar jag gärna till mej.