ANNONS
Annons

Hur få tag i seriösa modeller?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Hej igen!

Jag har känt ett otrolig sug efter att fota high-fashion likt detta: www.managementartists.com i flera dagar men har ett problem:

Var hittar man modeller med rätt attityd/utstrålning och som förstår att stå och spänna musklerna eller trycka upp brösten mot kameran inte är mode?

Jag har självklart inte en budget för att betala en supermodell ;) men någon ersättning går väl att ordna, jag kan bjuda på mat, osv :D

Har titta på modellbilder.se i flera dagar men den sidan borde ju döpas om till "porrbilder.se"... tyvärr.. :(

Tacksam för tips.

Jag tror du har tittat på modellbilder med alltför färgade ögon. Om du söker på modeller med fashion/mode som intresse, så lär du hitta flera riktigt duktiga modeller.....

Dock är det så att modellbilder inte utestänger modeller med intresse för bilder med Slitz-stuk...så söker man generellt stöter man på dom, oavsett om man vill eller ej...

Var hittar man modeller med rätt attityd/utstrålning och som förstår att stå och spänna musklerna eller trycka upp brösten mot kameran inte är mode?

Oftast är det du som fotograf som bestämmer hur modellen ska stå och bete sig framför din kamera.

Det är sällan modellen som regisserar sig själv, och nästan aldrig som nybörjare.

Att hitta rutinerade modeller som nybörjarfotograf kan vara svårt. De har ju redan proffsiga bilder sen tidigare och har redan gått igenom massa fotografer med mer eller mindre erfarenhet.

Hitta nån modell att öva på, när du är nöjd med bilderna går du till en agentur. Troligtvis kan du få jobba med ngn nybörjarmodell och bygga en portfolio, funkar det brukar det rulla på.

PerFogelberg skrev:
Modellbilder.se är som att hitta en nål i en höstack om man letar efter modeller.

Tycker man så, finns alternativ som MIKAs, Stockholmsgruppen, West Options mfl.....men då har du lämnat gratismodellerna och flyttat upp till 8-10000:-/dag.

Modeller är inte annorlunda än fotografer, amatörer jobbar gratis, och proffs tar betalt...Vad är det som får folk att tro annat?

Ok.. jag visste inte att det gick att söka i en egen kategori för mode/fashion..

Ska testa direkt :) Tack!

Hej , jag förstår dig angående sidan modellbilder.se finns dock många seriösa modeller där med , men vad söker du? vanligt naturligt utseende, vardaglig ? / Matilda

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar