Annons

Hur bra kan en HP Probook 450 G1 fungera för enklare bildredigering i LR och PS

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag antar att det är en sådan:
http://www.notebookcheck.net/HP-ProBook-450-G1.111332.0.html4
Om den du lurar på har blank skärm med upplösningen 1366x768 så får den inga applåder. Men har du en bra extern skärm att koppla till så kan det bli bra. Om du köper den, stoppa då i 16 Gig minne som du tänkt. Mera minne är alltid bra, viktigare än snabb processor erfor jag för 20 år sedan och det stämmer än i dag.

Det är annars bra kvalité på HP:s lite dyrare maskiner, jag är inne på min tredje HP i den högre klassen, en EliteBook 8760 med Dreamcolorskärm, köpt begagnad i höstas från en firma som handlar med sånt för 7500. Har nyss "uppgraderat" till Win 10 pro rätt upp och ner och det verkar ha gått bra även om HP inte garanterar att det ska gå på maskiner före 2013. Även en äldre skanner och två äldre skrivare funkar som de ska.
 
Ja, en sådan är det. Skärmen är inte "högblank" i alla fall.

Den redigering det kommer att bli frågan om är endast när jag är någon annanstans än hemma, eftersom jag har en hyfsad stationär dator med en skaplig skärm jag normalt jobbar på. Det kändes lite lockande att kunna göra en del redigering på annan plats än hemma vid skrivbordet.

Mera minne får det bli!

Tack för svar!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.