Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur använder man fjärrkontroll till Nikon D300

Produkter
(logga in för att koppla)

CooCii

Medlem
Hej!
Har en trådlös fjärrkontroll men förstår inte hur jag får den
att fungera till min Nikon D300.

Var är det jag ska ställa in att jag kan använda fjärrkontroll?
På min nikon D80 fanns där en knapp uppe på som man kunde ändra det på men hittar inget liknande på D300.

Mvh Maja Malmqvist

Samma problem

jag har en D90 och fick i julklapp en ML-L3,
men ingenting händer när jag ska använda den!

behöver man köpa till något för att den ska fungera eller liknande?

behöver hjälp!

jag har en D90 och fick i julklapp en ML-L3,
men ingenting händer när jag ska använda den!

behöver man köpa till något för att den ska fungera eller liknande?

behöver hjälp!
Du behöver ratta in den lilla ikonen som finns till höger i displayen vid avtryckaren. Inga andra tillbehör behövs. Tryck in knapen vid avtryckaren och ratta på ratten vid avtryckaren.
Nu har jag inte flickvännens D90 bredvid mig så jag kan missminna mig om placeringen på de olika knapparna.

Du behöver ratta in den lilla ikonen som finns till höger i displayen vid avtryckaren. Inga andra tillbehör behövs. Tryck in knapen vid avtryckaren och ratta på ratten vid avtryckaren.
Nu har jag inte flickvännens D90 bredvid mig så jag kan missminna mig om placeringen på de olika knapparna.

jo, jag löste detta problemet själv senare! men tack så mycket för hjälpen i alla fall :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar