Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur är sigmas AF 14 mm f/3,5 fisheye?
- Trådstartare sukram
- Start datum
sukram
Aktiv medlem
Nu har du nog blandat ihop några siffror. Sigma har aldrig tillverkat något 14/3,5 fisköga. Däremot har de gjort en raktecknande 14/3,5 och diverse fiskögon med andra brännvidder.
Glöm då att jag skrev fisheye.
Frågan kvarstår =)
sarnor
Avslutat medlemskap
Om du googlar på Sigma 14 mm så får du upp flera tester: http://www.google.se/search?rlz=1C1GGLS_svSE313SE315&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=sigma+14+mm
sukram
Aktiv medlem
Om du googlar på Sigma 14 mm så får du upp flera tester: http://www.google.se/search?rlz=1C1GGLS_svSE313SE315&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=sigma+14+mm
Jo nån hjälp att googla behöver jag inte=) Nyfiken om det är nån här som har åsikt om det.
Makten
Aktiv medlem
Det framstår som en aning märkligt att du inte bryr dig om det är ett fisköga eller inte. Det är två mycket olika konstruktioner som ger mycket olika resultat. Är du säker på att du vet vad det är du vill ha?Glöm då att jag skrev fisheye.
Frågan kvarstår =)
Angående 14/2,8 så har jag haft ett sådant. Det var strålande med tanke på hur sjukt vidvinkligt det är på FF. Mycket känsligt för starkt ljus dock, för att inte tala om motljus. Jag sålde det för att det var för vidvinkligt. Jag fann helt enkelt inget vettigt användningsområde.
Tillägg: Jag kan nästan garantera dig att både 14/3,5 och 14/2,8 är sämre än ditt Tokina 12-24/4, om du tänker använda objektivet på D200.
sukram
Aktiv medlem
Det framstår som en aning märkligt att du inte bryr dig om det är ett fisköga eller inte. Det är två mycket olika konstruktioner som ger mycket olika resultat. Är du säker på att du vet vad det är du vill ha?
Angående 14/2,8 så har jag haft ett sådant. Det var strålande med tanke på hur sjukt vidvinkligt det är på FF. Mycket känsligt för starkt ljus dock, för att inte tala om motljus. Jag sålde det för att det var för vidvinkligt. Jag fann helt enkelt inget vettigt användningsområde.
Tillägg: Jag kan nästan garantera dig att både 14/3,5 och 14/2,8 är sämre än ditt Tokina 12-24/4, om du tänker använda objektivet på D200.
Varför fisköga kom med var för att det stod så exakt i annonsen för objektivet. Mest en allmän fundering över objektivet när jag såg annonsen.
Mitt tokina gillar jag verkligen.
Makten
Aktiv medlem
Då vore det bortkastade pengar att köpa ett objektiv med samma brännvidd som du redan har, och som troligtvis är sämre på alla sätt och vis.Mitt tokina gillar jag verkligen.
sukram
Aktiv medlem
Då vore det bortkastade pengar att köpa ett objektiv med samma brännvidd som du redan har, och som troligtvis är sämre på alla sätt och vis.
Ja det må så vara. Men frågan i mitt ursprungsinlägg är fortfarande intressant. Kommer man över ett sånt objektiv för rätt pris kan man alltid sälja det.