Annons

Hur är objektiven som följer med E-500?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nightdriver

Ny medlem
Hej!

Jag är helt ny på det här forumet och har ett par frågor!
(Jag har läst igenom forumet men vill gärna komplettera med fler frågor!)

Har kollat på detta paket från JME-data.

http://www.jmedata.se/start.asp?fromJS=product.asp||itemno=27021

1. Hur är objektiven som följer med E-500?
Är det något att satsa på eller?
2. Finns där någon form av bildstabilisering i E-500? (Man kanske inte behöver bildstabilisering på en systemkamera?)

Man kanske ska välja en Canon EOS 350D med ett EFS 18-55 mm objektiv?

http://www.jmedata.se/start.asp?store=I&target=product.asp||dept_id=||itemno=22920

3. Kommer i såfall det objektivet att räcka till om man vill komma lite närmare i naturen...? (Tänker närmare på fåglar i buskar och dylikt.)

Tack på förhand!
Daniel

E-500 med dubbel zoom kit

Hej,

Om det är paketet med två zoomar, så är det ett mycket prisvärt paket, du får helt enkelt ett bra omfång, 14mm-150mm, (vilket motsvarar 28-300 omräknat till gamla 35mm filmformatet). Det är definitivt värt att satsa på detta paket. Canons EFS 18-55mm är inte lika bra, med dålig kanstskärpa på vidvinkeln.

Bildstabilisering till 4/3-systemet tillhandahålles i dagsläget endast av Panasonic med deras Leica-gluggar. Vänta till Photokina mässan i slutet av September, så kanske vi får se mer möjligheter presenteras.

Teleobjektivet som medföljer E-500 dubbelzoom paketet är ZD40-150mm, ger inte tillräcklig tele i vissa fall. Bättre är då att satsa på ZD50-200mm/F2.8-3.5 tillsammans med EC-14 telekonvertern. Ett billigare alternativ är Sigma EX 50-500/4-6,3 DG FTS. Förmodligen kan man ha mer glädje av detta objektiv, än med att bara fota fåglar. Men till detta extrema tele behöver du ett stadigt stativ.

Ok, tack för ditt snabba svar, TI!
Då ser det ut som om det blir E-500:an. Har inte råd just nu med både ett Canon-hus och ojektiv....

Har du något tips på en hemsida där man kan få förklarat vad alla siffror står för i namnet på objektiven? Just nu säger det mig ingetting tyvärr...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar