Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ändrar jag filstorlek i Lightroom 5?

Produkter
(logga in för att koppla)

Oscar Filip

Ny medlem
Jag har senaste tiden fått förfrågningar om vart folk kan köpa mina bilder i print till att sätta upp på väggen, något jag tycker är extremt roligt och smickrande. Då jag inte haft möjlighet att erbjuda detta än har dessa förfrågningar alltså besvarats med ett; "Jag ska se vad jag kan göra".

Jag har nu bestämt mig för att starta någon typ av egen verksamhet vad gäller fotografering och har gjort några test-prints. Dessa har blivit oskarpa pga. den sparade jpg-filen har för dålig upplösning.

Jag har försökt ge mig på att ändra filstorleken vid exportering-stadiet i Lightroom 5 men blir inte klok på det.

Så till min fråga; Är det någon som har klurat ut hur detta går till ev. har länk till förklarande video eller artikel?

Tack på förhand
Oscar

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto