Annons

Hundimpressioner - förslag till bildbehandling?

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne K

Aktiv medlem
Jag köpte nyligen en ny mobiltelefon (Sony Eriksson T630). Den har inbyggd kamera och den har jag lekt en del med på sistone. Här följer en serie "hundimpressioner" tagna på kvällsturerna den senaste veckan. Jag gillar faktiskt bildernas "impressionistiska" stil!

Jag undrar nu: Vad, om något, skulle ni göra för att göra bilderna användbara i större format? De är här utladga i full storlek! De får förstås vara lika oskarpa som idag, men det vore trevligt om de inte blev så fula när de dras upp. Är det ytutjämning eller något annat som gäller? Tacksam för alla tips och idéer!

MVH

/JK
 
Läckra bilder! Påminner om en bild jag gjort (här).
Testade att förstora till 1024 i bredd (samma proportioner) i Jasc Paint Shop Pro, sen tog jag Maximum Jpeg Artifact Removal med 100% Crispness, och sist Soften Image. Resultatet nedan:
 

Bilagor

  • doris 1.jpg
    doris 1.jpg
    15.5 KB · Visningar: 273
Oj vad snyggt! Misstänkte väl att man kan ha skoj med en telefonkamera... Jag har inga förslag på behandlingar, ville bara uttrycka min beundran :)
 
Tack för råd och visad uppskattning! Vad kan motsvarigheten (om det finns någon) till "Jpeg Artifact Removal" heta i en svenskspråkig PS 7.0?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.