Annons

Hssync 350d + sigmablixt.

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
Hejsan alla proffs... har ett litet stort problem... kallas manualen till: Sigma EF-500 DG Super II (!). Maken till skräp får man leta efter.

FRÅGA: Kan jag fota med highspeed sync med min 350d + den blixten... isåfall hur gör jag?

Tacksam för svar då ja håller på att bli tokig... snälla rädda mig från min galenskap.
 
Ja. Tryck på + eller - två gånger på blixten tills det står FP i displayen. Då ser du också ett H i kamerans sökare. Du måste ha en slutartid som är kortare än 1/200.

Om du eller kamerans automatik ställer in en slutartid på 1/200 eller längre, stängs funktionen av, och du måste själv aktivera highspeed sync igen.

// Kjelle
 
hailstorm skrev:
Hejsan alla proffs... har ett litet stort problem... kallas manualen till: Sigma EF-500 DG Super II (!). Maken till skräp får man leta efter.


Hur menar du då?
Manualen är mycket utförlig, och förklarar exakt vad allt är till + handhavande i olika situationer.

Ibland måste man läsa ALLT, och helst mer än 1 gång :)
 
lagavulin skrev:
Ja. Tryck på + eller - två gånger på blixten tills det står FP i displayen. Då ser du också ett H i kamerans sökare. Du måste ha en slutartid som är kortare än 1/200.

Om du eller kamerans automatik ställer in en slutartid på 1/200 eller längre, stängs funktionen av, och du måste själv aktivera highspeed sync igen.

// Kjelle

tack Kjelle.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.