Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HP Photosmart B9180??

Produkter
(logga in för att koppla)

Kempe

Medlem
Elektroniken i min Epson R1800 har brunnit upp! Eftersom garantitiden är över för 7 månader sedan lutar det åt att köpa ny skrivare. Epson 3800 är säkert ett bra val, men tyvärr alltför dyr. HP Photosmart B9180 verkar vara ett tänkbart alternativ. 90% av det jag skriver ut är svartvitt och de tester jag läst verkar alla göra tummen upp för 9180 i de fallet. Finns det någon som har egen erfarenhet av skrivaren? Jag återkommer i så fall med fler frågor!
/Bo K

Jag har köpt en sådan och nu haft den i ca två veckor. Jag har alltså inte hunnit prova så mycket men om det är någon konkret fråga så kan vi ju se om jag kan vara till hjälp.

//Thomas

Min farbror har precis fått hem sin 9180 och hitills ser det mycket lovande ut. Fyller på när jag hört mer...

/Micke

Jag är också intresserad av HP Photosmart B9180 så jag följer tråden med stort intresse, såg utskrifter från den både i svart-vitt och färg på mässan, och dom såg väldigt bra ut.

/kent.

Det blev en HP9180...

Fredsson skrev:
Jag har köpt en sådan och nu haft den i ca två veckor. Jag har alltså inte hunnit prova så mycket men om det är någon konkret fråga så kan vi ju se om jag kan vara till hjälp.

//Thomas

Efter mycket funderande och pga Epsons ovilja att förlänga garantitiden för att ta sitt ansvar för den trasiga elektroniken har jag nu beställt en HP9180.
Jag hoppas du är fortsatt nöjd med ditt köp! Har du fått någon erfarenhet av olika papper. För egen del kommer jag förmodligen att börja med Hahnemühle (som för övrigt gör de papper som HP säljer under eget namn). Hur uppfattar du bläckåtgången? Har du testat att skriva ut svartvita bilder. Resultat?
/Bosse

För min del har det blivit lite stiltje med utskrifter just nu så har inte kört så där enormt många.

De papper som jag har provat hittills är
HP Advanced Photo Paper (glossy och satin-matt) i A3+ format. Helt nöjd med utskrifterna på dessa och här jag har jag även provat svartvitt som jag också tycker blev bra utan några färgskiftningar.

Jag har dessutom provat HP Photo Paper Premium Plus i A4 som också fungerat bra. Dock tar det lång tid innan dessa utskrifter torkar.

Thomas

Olika papperstyper...

Fredsson skrev:
För min del har det blivit lite stiltje med utskrifter just nu så har inte kört så där enormt många.

De papper som jag har provat hittills är
HP Advanced Photo Paper (glossy och satin-matt) i A3+ format. Helt nöjd med utskrifterna på dessa och här jag har jag även provat svartvitt som jag också tycker blev bra utan några färgskiftningar.

Jag har dessutom provat HP Photo Paper Premium Plus i A4 som också fungerat bra. Dock tar det lång tid innan dessa utskrifter torkar.

Thomas

Thomas
Hittade detta på nätet:"You need to use micro porous papers for the 9180 and not swellable media.

HP Premium and Premium Plus papers are swellable media (not the right choice)
HP Advanced papers are micro porous (this is the right paper)
Be careful because the paper boxes look very much alike. Only select the HP Advanced papers for the 9180."
Vilket förklarar problemet med lång torktid.
//Bosse

Tack för informationen.

Det är lite svårt tycker jag att få klara besked på tillverkarnas hemsidor vilka papper som är avsedda för vilken typ av skrivare (gäller inte bara HP). Jag letar efter ett papper i A4 format som passar. Gärna lite halvmatt. Ska titta på HP´s med flera sidor och se om jag kan hitta rätt.

Thomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar