Drogen
Aktiv medlem
För 5-6 år sedan byggde jag en mediadator med hårdvara enligt skärmdumpen. Den används för film, TV, office och webb i första hand. Nu börjar den bli väldigt seg men jag har egentligen inte utrymme för några större kostnader. Frågan är var jag ska lägga krutet för att få mest ”bang for the buck”. Prioritet ett är alltså billig prestanda, men eftersom den står inbyggd så är också låg temperatur ett krav.
Mina funderingar går mot nytt moderkort, processor och minnen. Är det rätt väg, och kan jag återanvända mina diskar och annat enligt nedan? Vad finns det för prisvärda alternativ? Kan jag behålla nätdelen? Skulle gärna peta i en SSD också men kan man få detta för 3000 +/- några hundralappar? Borde jag göra på något annat sätt?
Mina funderingar går mot nytt moderkort, processor och minnen. Är det rätt väg, och kan jag återanvända mina diskar och annat enligt nedan? Vad finns det för prisvärda alternativ? Kan jag behålla nätdelen? Skulle gärna peta i en SSD också men kan man få detta för 3000 +/- några hundralappar? Borde jag göra på något annat sätt?