Annons

Hornborgasjön 31/3-1/4

Produkter
(logga in för att koppla)

SM0SBI

Aktiv medlem
Tänkte kolla om det är någon som funderat i samma banor som jag. Att åka till Elmia på Lördagen och sedan framåt eftermiddagen be ge mig mot tranorna i Hornborgasjön och sedan övernatta där i närheten, antingen i tält eller i bilen för att var vaken när ljuset kommer på Söndagen. Jag vet att det är lite tidigt för piken på tranorna men om denna varma våren fortsätter kanske det är gott om tranort 1/4.

Statistiken ser lovande ut: http://www.hornborga.com/transtat.asp

Har funderat på att ta bussen från Scandinavian Photo ner till mässan, 395kr inkl. entrebiljett. Blev dock lite nyfiken, klarar man sig med ett EF 70-200 f/2,8L IS USM och Ext 1,4x när det gäller tranorna vid hornborgasjön. Har aldrig varit där.

Mvh/Peter

Vi är iaf tre stycken som ska ta en tur upp dit efter Elmia, men det blir nog bara över dan...

Ju mer jag funderar, skulle klart kunna tänka mig en tur till Hornborgasjön efter mässbesöket.
Pontus, är 70-200 och 1,4x ext. tillräckligt?
Har sökt i tidigare trådar och funnit att det från gömsle fungerar rätt ok, men hur är det från trandansen utan gömsle, blir det för stora avstånd?

Mvh/Peter

PeBro skrev:
Ju mer jag funderar, skulle klart kunna tänka mig en tur till Hornborgasjön efter mässbesöket.
Pontus, är 70-200 och 1,4x ext. tillräckligt?
Har sökt i tidigare trådar och funnit att det från gömsle fungerar rätt ok, men hur är det från trandansen utan gömsle, blir det för stora avstånd?

Mvh/Peter

Vet ej, har inte varigt där. Men jag och sonen kommer att åka dit efter Elmia. Letade lite på bilder här många är tagna med 300 mm så 280mm räcker nog bra till miljöbilder, det blir nog inte några direkta närbilder.

Men en några flygande tranor med fin miljö runt ska nog gå alldeles utmärkt att fånga.

Själv kommer jag nog ha några mm till med mig ;)

Pontus, har du möjligen plats för en passagerare till, blir lite för dyrt att åka själv i egen bil?

Mvh/Peter

Någon annan från Stockholm (helst södra) som är intresserad av samma tur dvs först Elmiamässan på lördagen varefter vi styr kosan mot Hornborgasjön och tranorna på lördag kväll - söndag förmiddag.
Övernattning i bil alt vandrarhem etc. Jag har bil.

Mvh/Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar