exeton
Aktiv medlem
Byggt Horisontalgrepp
Hej
Jag är en inbiten "gör-det-självare" Jag tillverkar saker mest för att det är skoj. Jag är fullt medveten om att det går att köpa saker men i detta fall tillverkade jag på egen hand.
Vad jag gjort är ett fölängt grepp till en Canon 20D. Det gör att jag får et stadigt grepp med hela handen samt kan använda en handrem.
Jag ville oxå ha en smidigare lösning än ett vertikalgrepp.
Tillverkiningsstegen:
1. Gjorde avtryck av kameran i nån typ av syntetisk modellera från BR Leksaker
2. Gjöt av den formen med gips, armerade med gem.
3. Bockade till en plåtremsa att bli den yttre formen.
4. En inre plugg/form i trä.
5. Limmade gipsbiten på en bräda med smältlim och likaså plåtremsan. Fyllde sedan fomen med expoxyplast och glasfibermatta, ca 1cm tjockt. Pressade dit träbiten och fortsatte med mer plast och glasfiber till formen blev full.
Hej
Jag är en inbiten "gör-det-självare" Jag tillverkar saker mest för att det är skoj. Jag är fullt medveten om att det går att köpa saker men i detta fall tillverkade jag på egen hand.
Vad jag gjort är ett fölängt grepp till en Canon 20D. Det gör att jag får et stadigt grepp med hela handen samt kan använda en handrem.
Jag ville oxå ha en smidigare lösning än ett vertikalgrepp.
Tillverkiningsstegen:
1. Gjorde avtryck av kameran i nån typ av syntetisk modellera från BR Leksaker
2. Gjöt av den formen med gips, armerade med gem.
3. Bockade till en plåtremsa att bli den yttre formen.
4. En inre plugg/form i trä.
5. Limmade gipsbiten på en bräda med smältlim och likaså plåtremsan. Fyllde sedan fomen med expoxyplast och glasfibermatta, ca 1cm tjockt. Pressade dit träbiten och fortsatte med mer plast och glasfiber till formen blev full.
Bilagor
Senast ändrad: