Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hoppfällbar beauty dish (med raster?)

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej. Tack snälla för svar. Jodå.. Det finns en hoppfällbar beauty dish på kaffebrus som funkar för elinchrom. Dock inte med raster... Därför jag tänkte om någon visste någon, alternativt vet om man kan va lite påhittig för att få till samm effekt.

Kollade så klart inte din länk innan jag svarade :) men jag hade gått på en octabox i stället om du vill ha raster. Billiga och bra :)

You asked for påhittigt...en "frankenbox" kanske:
http://photography.tutsplus.com/art...dish-look-try-this-softbox-trick--photo-15435

Då lär det inte vara något problem att hitta raster heller. Alternativt köper du en hopfällbar beauty dish och ett raster till en octa. Har dessvärre inga erfarenheter av hopfällbara beauty dish:ar eller kaffebrus dito.

Aaaalternativt så köper du en "riktig" beauty dish, formskär lite cellplast och använder den som cykelhjälm/ljusmodifierare...;)

Åh, ger de samma resultat? Att ljuset avtar snabbt?

Inte riktigt, se octaboxen mer som en "rund" softbox men mjukare kontraster, beauty dish:en ger hårdare kontraster. Hur stor skillnaderna är är väl lite beroende på vem du frågar och hur du använder de...och med användande av raster, diffusor,...blir skillnaderna än mindre.

Inte riktigt, se octaboxen mer som en "rund" softbox men mjukare kontraster, beauty dish:en ger hårdare kontraster. Hur stor skillnaderna är är väl lite beroende på vem du frågar och hur du använder de...och med användande av raster, diffusor,...blir skillnaderna än mindre.

Tänkte mer på att man kan ljussätta ansikte utan att kroppen får en massa ljus på sig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar