Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hoppas vi är lönsamma!

Produkter
(logga in för att koppla)

Ascona75

Aktiv medlem
Hittade denna notis i Sydsvenskan!
Vi får väl hoppas att vi är lönsamma då, om man läser i slutet av texten.

"TOKYO. Den japanska elektronikjätten Sony ska skära ner sin verksamhet och göra sig av med 8 000 anställda, meddelade bolaget på tisdagen.

Nerdragningarna ska ske över hela världen. Totalt ska tillverkningen minska med tio procent och investeringarna med 30 procent. Bolaget ska också dra sig ur olönsamma projekt.

”Dessa initiativ är ett svar på de plötsliga och snabba förändringarna i den globala ekonomin” skriver Sony i ett uttalande.'"

Vore ju inte såp kul om dom helt sonika drog sig ur systemmarknanden, nu tror jag i och för sig inte det, men å andra sidan....går det inte runt så går det inte runt : (

Mvh.

Njaa.. Systemarna är nog en växande gren som har framtid för sig.. Det vet dom nog..Kamera samt Filmkamera kompaktare mm inom bild har ju en hel del samhörighet med varandra.. Så där samordnas nog sakerna rätt hyfsat väl gissar jag under samma tak "Bild"......Det är nog affärsområden med ingen potensial eller inga samgåendeförtjänster som kommer bli det dom skär bort gissar jag...Och där ligger inte direkt systemarna ju.. Dom faller ju väl in i totalen "Bild"..

Men detta är nog inget som inte alla företag nu kommer drabbas av...Så det är tidsfråga innan nästa stora bolag gör detsamma.. och nästa o nästa..

Vissa har redan gjort förändringar såg jag då jag läste runt lite..

Och även Canon med flera såg jag hade bekymmer med den höga yenen ( Japan) och den globala nedgången (Alla) inom elektronik..

Så vi får nog avakta och se tiden an vad som händer o sker överallt... Detta är enbart början detta på nedgången...Och detta handlar inte om Sony endast.. Bara att dom var snabba att aggera .. Och snart kommer flera efter ...

Tydligen är det så att Sonys kameradivision visar plus, så vi behöver nog inte vara alltför bekymrade. Dessutom tycks Sony anse att detta är ett område med stor framtidspotential.

Sony är inte först ut med nedskärningar - åtskilliga andra multijättar har också börjat med detta. Tror inte att det kommer att vara många företag, oavsett bransch, som kommer att klara sig helt undan åtstramningar. Fast det är klart - finns väl alltid någon som kan göra pengar på krisen också - som t.ex. konkursförvaltare...

Men KK är ju knappast något som Sony är i närheten av. De har ju större tillgångar än vad Microsoft har t.o.m...

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto