Annons

Hoppas någon kan hjälpa mig...

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel_1974

Avslutat medlemskap
Detta är lite tungt, och jag hoppas det finns någon här med liknande erfarenheter som kan ge mig lite råd eller kanske lite tröst.

Vet inte om det är rätt forum men mitt förhållande har knakat lite senaste tiden och min sambo kommer hem sent på kvällarna. Förr förra helgen kom hon inte hem alls på fredagskvällen, och man misstänker ju att någonting är fel. Jag har inte riktigt vågat konfrontera henne om det men innerst inne så vet jag.

När hon gick ut för att träffa några "kompisar" i helgen så blev det för mkt, jag sprang runt som en galning i lägenheten och slet och slängde saker omkring mig, när det flög ur en stor sedelbunt ur hennes stövlar. Så nu behöver jag verkligen någon som kan hjälpa mig.

Really right stuff har tidigare varit över min budget men är nu inom räckhåll, funderar på ett BH-55 LR men risken är att det blir för tungt för min utrustning funderar på att köpa ett Gitzo GT2541L Mountainer för dess låga vikt, men BH-55 kommer kanske bli för tung då, alternativet är kanske BH-40 LR men jag har läst att 55 an är den man bör satsa på. Men jag vill ju ha så låg vikt som möjligt på samma gång. Just nu har jag en Canon 50D med batterigrepp och ett EF 24-105/4L IS USM som tyngsta last. I framtiden kommer troligtvis en telezoom in bilden. Staiv och huvud känns som ett stort beslut och jag vill gärna köpa rätt grejer direkt, det bör bli billigast i längden. Är stativet och 55an rätt kombination? Bör man satsa på ett L fäste?
 
Stativ och huvud känns som ett stort beslut och jag vill gärna köpa rätt grejer direkt, det bör bli billigast i längden. Är stativet och 55an rätt kombination? Bör man satsa på ett L fäste?

Nja, 55:an är till för stora grejor, blir lite topptung på ett 2541. Jag skulle satsa på ett stativ ur 3-serien, alternativ köra på BH-40 om du vill minska vikten.
 
Nja, 55:an är till för stora grejor, blir lite topptung på ett 2541. Jag skulle satsa på ett stativ ur 3-serien, alternativ köra på BH-40 om du vill minska vikten.

Tack, är inte bh40 risk att vara lite klen? Kommer den röra sig ngt efter låsning på mina grejer?

Funderat lite på ett EF 100-400 i framtiden är bh-40 rätt val i det läget?

Tack i vilket fall för din input, det är inte lätt detta då är frågan om jag skall satsa på 3 serien eller bh40.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.