Dave
Aktiv medlem
Ska handla ett objektiv... var länge inne på och helt klar med att jag skulle skaffa 100 - 400 /4 IS USM L. Men har nu börjat svikta åt att kanske köpa 70 - 200 2,8 IS USM. Och sen kanske komplettera med 2x konverter för att komma upp i 400. Har läst test med dessa två, 70 - 200+konv mot 100 - 400. Där var svaret mer eller mindre att 100-400 var skarpast vid lägre bländare och nerbländat var det ingen större skillnad.
Vad ska jag fota nu då? tja jag är och kommer vara allätare, kommer dock börja mer och mer att fota djur. Men fotar även sportevenemang och dyl. Så vad välja?? hm.. Ett svar skulle vara att köpa båda, men det är inte ekonomiskt möjligt, såvida jag inte ärver pengar. Men arvet är försenat, farsan slutade röka på sextiotalet... : )
Någon som har tankar om detta?
Tackar på förhand
Dave
Vad ska jag fota nu då? tja jag är och kommer vara allätare, kommer dock börja mer och mer att fota djur. Men fotar även sportevenemang och dyl. Så vad välja?? hm.. Ett svar skulle vara att köpa båda, men det är inte ekonomiskt möjligt, såvida jag inte ärver pengar. Men arvet är försenat, farsan slutade röka på sextiotalet... : )
Någon som har tankar om detta?
Tackar på förhand
Dave