Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
FB-kopplingen funkar ibland, ibland inte
Blev så glad för några månader sen då jag fick min FB-koppling att funka på pc:n, under lång tid hade den inte gjort det. Nu helt plötsligt funkar den inte igen. Kommer inte ihåg exakt men har för mig att när jag fick den att fungera hittade jag en inställning om FB-koppling som inte var på, alltså helt logiskt att det funkade när jag satt på den.
När jag nu kollar att FB är på gör jag så här:
Går in på Min sida, väljer underfliken FB
Trycker på knappen Redigera din FB-koppling
Där står att jag är kopplad mot FB och kan tex logga in på FB
Däremot har jag på valen Vid publicerad bild och Vid publicerat blogginlägg på båda valt Dela inte på FB eftersom jag inte vill att alla bilder och alla bloggar jag gör på FS automatiskt också ska publiceras på FB

Jag vill på utvalda bilder och utvalda bloggar kunna trycka på den FB-knapp som finns under alla bilder och bloggar och därmed publicera just det jag vill på FB och det var just så det funkade tidigare när det funkade

Finns det nå´t jag missat när jag beskriver hur jag gör för att kolla FB-kopplingen?

FB-kopplingen du gör inne på Min Sida har inget med delningsknapparna på inläggen.
Den kopplingen används för inloggning mha FB-knappen istället för namn/lösenord, samt den automatiska delningen (som du stängt av). Så använder du inte inloggningsfunktionen kan du ta bort kopplingen helt om du vill.

Dela-knapparna under inlägg skall alltid finnas där och använder Facebooks egna komponent. Kan du beskriva i mer detalj vad som inte fungerar med den - ser du den inte alls, eller vad går snett?

FB-kopplingen du gör inne på Min Sida har inget med delningsknapparna på inläggen.
Den kopplingen används för inloggning mha FB-knappen istället för namn/lösenord, samt den automatiska delningen (som du stängt av). Så använder du inte inloggningsfunktionen kan du ta bort kopplingen helt om du vill.

Dela-knapparna under inlägg skall alltid finnas där och använder Facebooks egna komponent. Kan du beskriva i mer detalj vad som inte fungerar med den - ser du den inte alls, eller vad går snett?

Tack för att du svarar Christer, juste.
Upptäckte precis att det är olika med olika bloggar. Det som händer när det inte fungerar är att när jag klickar på f-knappen kommer en dialogsida upp helt ok. Den visar vilken av bloggens bilder som ska läggas in på FB och ger mig möjlighet till att göra ngn kommentar. När jag är klar klickar jag på den blå knappen med texten Share Link. När det inte fungerar händer därvid ingenting. Eftersom jag nyss la in den bild med nyårshälsning manuellt på FB som jag tänkt lägga in genom att dela min blogg med nyårshälsningen testade jag nu, otålig som jag är, att dela bloggen närmast innan, och det funkade! Och då hade jag nyss testat bloggen med nyårshälsningen igen, den funkar fortfarande inte. Kan det ha ngt att göra med hur bilden (bilderna) i bloggarna är inlagda? Tex hur stora bilderna är eller på vilket sätt bilderna i bloggarna är inlagda?

Kan det ha ngt att göra med hur bilden (bilderna) i bloggarna är inlagda? Tex hur stora bilderna är eller på vilket sätt bilderna i bloggarna är inlagda?
När du fått upp dialogen är du helt på Facebooks sida, så går det fel där kan jag tyvärr inte hjälpa dig vidare.

Bilders storlek spelar roll, men bara för hur/vilken bild Facebook väljer ut till inlägget - hittar den ingen bild i bloggen kan den t.ex råka ta en annonsbild har jag sett ibland. Men ett inlägg borde det hur som helst bli.

Men jag skall ta och kika på det där vid tillfälle, Facebook har alternativa knappar för att dela/gilla nuförtiden som kan vara värt att testa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar