Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp!!! val av kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

microo1234

Avslutat medlemskap
halloj där

jo det är så att jag är på jakt efter en kamera o jag är inne på 2 modeler

lite info o va ajg ska använda kameran till jo det är så att jag o en barndoms polare ska resa till japan o eftersom det har varit en dröm sedan jag var lite att få besöka detta otroliga land så vill jag ha en bra kamera

då jag är en amatör o detta kommer bli min första egna kamera som jag köper
så är jag ute efter en grym kamera i pristanda som kan leverera gryma bilder
men det får inte bli en som blir för svår att hantera

men låt mig poientera att jag är inte rädd för att lära mig o jag vill ha en kamera att utvekla mitt fotande båda i bild o kunskaps mesiga då jag är mycket intreserad av fota
modelerna som jag har tittat på är :

Canon EOS 450D Kit EF-S 18-55mm IS

och

Panasonic Lumix DMC-FZ28

Tack på förhand
Mvh
Daniel

Ja till att börja med är det två helt olika kameror, den ena en systemkamera (EOS 450D) och den andra en sk. långzoomare.

Frågan är om du vill resa lätt och smidigt med det senare valet, men senare kanske aningens begränsad därefter?

Kanske en 450D med en motsvarande 18-200 zoom kan vara nåt för resan?

Måste säga att jag är avis, vill också åka till Japan, verkar vara ett fantastiskt land. Istället för att åka dit får man läsa manga o kika på animé här hemma istället.

Lycka till med resa o kameraköp!

okej =)

ja eftersom jag vill ju ha en kamera att utveckla mig i foto då jag blir mer o mer intresserad av den sidan av mig :D

o inte tal om JAPAN resan där det kommer va ett helt sjukt coolt land att verkligen öva sig på sina nya kunskaper...

men om man skenerellt skulle kolla på dom båda olika kamrenas motsvarighet till varandra i prestanda så det är ju ändå en ganska stor pris skillnad
3000 tusen o då jag är en amatör så vänder jag mig till dom bästa (ni)
till att hjälpa mig

o visst vikt kanske är bökigt att gå runt med men hallå jag är en nisse som jobbar inom bygg världen o halft kg mer eller mindre det är inget som får min o gråta :) hahah

Mvh
Daniel

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto