Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp: Vad är ett rimligt pris för ett jobb där ägaren ska köpa rättigheterna?

Produkter
(logga in för att koppla)

Viper89

Aktiv medlem
Hej!

Förhandlar lite med en kille som är intresserad av ett foto jobb på 3-4 bilar plus en biltransport. Företagsbilar och kundbilar ska det vara om jag förstått honom rätt.

Han tyckte att 3500 kronor var för dyrt för ett jobb där jag skulle ta mig till Stockholm från Uppsala och till hans firma och utföra jjobbet och till sist köpa alla rättigheterna för att publicera bilderna i tidningar, pressmaterial, hemsida osv.

Vad tycker ni är ett rimligt pris för det ovanlistade?

Tycker ni 3500 kronor är för dyrt?

Med Vänliga Hälsningar
 
3500 kr är definitivt inte för dyrt egentligen.

Alla vill du ska jobba gratis, så stå på dig och ta det pris som du tycker är rimligt för din arbetsinsats.
 
Tack för tipset!

Folk försöker dra ner på kostnaderna, hoppa över självklara saker som milersättning och dylikt hela tiden för att dem inte tror jag vet vilka regler som gäller för att jag bara är 16 år gammal.

Mvh Jocke
 
låter billigt tycker jag...

Du ska resa dit med egen bil antar jag och du ska hänga efter dem i en hel dag och ta X antal bilder. Jag antar att vi pratar exklusive skatt nu?

Kom i håg att vilken apa som helst kan ta bilder, men det krävs en viss gnista och kunskap för att ta bra bilder och det är igentligen det de betalar för, din kunskap.

Personligen tycker jag att allt under 5000 är ett skambud. Du ska kunna äta och betala hyran oxså.

C.

EDIT: 16 år humm då kan det bli lite knepigare med 5000, då är nog 3500 precis rätt. Varför? Jo du är ny och oprövad på marknaden och saknar livserfarenhet. Sånnt är viktigt, trodde att du var minst 18 och körde själv...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.