Annons

Hjälp!! Tamron 28-75 2,8 Xr Di eller Nikon AF 35-70 2,8 D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arosfors

Medlem
Jag behöver hjälp!!
Har just fått hem mitt Tamron 28-75 2,8 Xr Di.
Problemet är att jag tycker det känns lite väl plastigt. Är van vid mitt gamla Nikon 35-70 2,8 som känns som ett veritabelt kassaskåp i jämförelse.
Problemet med det var att ljusmätningen ej funkar fullt ut med min D70 och SB800.
Nu funderar jag på att skicka tillbaka Tamron-optiken och istället beställa den nyare versionen av Nikon 35-70 med D i beteckningen.
Har någon av Er några insiktsfulla råd att ge mig?
Har läst lite om Nikon AF 35-70 2,8 D, och det har även det fått goda betyg, men hur pass anpassad är den för digitalt. Fotar mycket landskap.

Oerhört tacksam för all hjälp.
Hälsningar
Arosfors
 
Plastig??

Jag fick ett sånt tamron igår tycker det var helt super funkar klockrent med 350D och 420 EX
men allt är väl relativt vet inte vad du har för objektiv annars men jag fick en solid känsla av tamronet bra att det är lätt ochså
 
Jag tror inte D-mätning har någon större betydelse i sammanhanget. Har du redan en 35-70 så är det knappast värt att köpa en D-modell. Vad gäller Tamrongluggen bör du tänka dig för, den presterar förmodligen minst lika bra som Nikons nyare motsvarighet. Visst är den plastigare än originalen men känns i mitt tycke ändå tillräckligt förtroendeingivande för yrkesbruk, dessutom sparar du ganska många gram jämfört med Nikon.
 
ANNONS