Annons

Hjälp sökes, varför tar inte kameran kort?

Produkter
(logga in för att koppla)

agnees

Ny medlem
Hej alla på Fotosidan!
Jag har ett problem som jag haft liggande på hyllan i över ett år, som jag tyckte att det var dags att ta tag i nu, och jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med det.
För över ett år sedan så fick jag låna en analog kamera av en kompis mamma, som jag direkt älskade. Som den nybörjare jag är, fotade jag bara på automatiska inställningar, men jag fick ändå fantastiskt fina bider. Kameran är en enkal Minolta Dynax Spxi. När jag började på adra filmen så började kameran krångla ibland, och ville inte ta kort fastän jag hade film i och blixt på märkare ställen. Ju längre tiden gick, desto mer sällan tog den kort, tills den helt och hållet slutade ta bilder.
Den fungerar precis som den ska annars, fokuserar automatiskt och alla lampor lyser som de ska, men när det väl kommer till att trycka på avtryckaren, så reagerar den inte ens. När jag trycker på avtryckaren lyser två stycken lampor inne i sökaren, en grön cirkel och en orange triangel. Vad betyder dessa? Är kameran trasig, eller vad är det som är fel?

Tack på förhand! /Agnes
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.