Annons

hjälp..någon duktig på lightroom 5

Produkter
(logga in för att koppla)

E_Axel

Aktiv medlem
Hej

Jag har ett problem med mina menyer i lightroom 5 som är väldigt irriterande. Hoppas någon kunnig kan hjälpa mig. Alla mina spektrum i menyerna har försvunnit. Jag vill ha det som i den här bilden från moderskeppet. http://www.moderskeppet.se/galleri/kursex-1095/10-04.jpg

Dvs kollar man på högdagrar och nyans t ex så är det som ett spektrum av färger på linjen för reglaget. Hos mig är det bara som en grå linje. Det fungerar ju att ändra reglaget men jag vill ha spektrat på det. Så har det blivit i alla mina menyer, även t ex när jag ska reglera temperatur och färgton och delad toning. Vet inte hur det blivit så, och hur jag får tillbaka det?

Med vänlig hälsning
Elias

Nånstans ringer det en klocka i mitt bakhuvud att detta är en bugg i OSX Mavericks. Och att det löste sig i senaste uppgradering av Lightroom till 5.3 Eller uppdatering av MacOS. Eller så löste det sig inte ännu. Julnivå på minnet.

Testa att uppdatera både macen och Lightroom och berätta gärna hur det gick.

Nånstans ringer det en klocka i mitt bakhuvud att detta är en bugg i OSX Mavericks. Och att det löste sig i senaste uppgradering av Lightroom till 5.3 Eller uppdatering av MacOS. Eller så löste det sig inte ännu. Julnivå på minnet.

Testa att uppdatera både macen och Lightroom och berätta gärna hur det gick.

Det funkar nu..Jag uppdaterade mitt lighroom till 5.3. Tack så mycket, och bra jobb med moderskeppet förresten..följer era kurser där som är helt grymma!

//Elias

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar