Berndalen
Aktiv medlem
Jag vet inte vad jag kan ha gjort?
Kan jag/någon ha kommit åt någon slags återställningsknapp?
Dessa är mina problem:
# I filmläge kan jag bara ha shutterspeed 30, 45, 60, 90, 125, 180, 25.
Jag kunde ha 50 förut, men det går inte nu
# I läge M är min LCD alldeles för mörk.
Efter som jag mest filmar med kameran, så har jag av vana bara använt displayen och inte sökaren. OM jag ska fota med ISO 400 nu måste jag köra upp ISO till 1600 för att det ska synas något, men då blir bilden såklart överexponerad. Har jag ISO 400 som ger korrekt exponering, så ser jag i princip ingenting på LCD-skärmen.
#Var inne på menyn och valde Clear Settings, i mina försök att åtgärda problemen, då blev tecknen på displayen svarta mot vit bakgrund, istället för tvärt om. Så nu har jag ännu en sak som jag vill ändra tillbaka.
Jag måste verkligen ha den som den var förut. Har bara manuella objektiv och är beroende av LCD-skärmen, då jag använder + - 5-10 digital zoom för att fokusera.
Hur åtgärdar jag mina problem?
Så otroligt tacksam för hjälp med detta!
Har tyvärr bara en manual på spanska.
Kan man ladda ner en svensk eller engelsk? Eller köpa?
Kan jag/någon ha kommit åt någon slags återställningsknapp?
Dessa är mina problem:
# I filmläge kan jag bara ha shutterspeed 30, 45, 60, 90, 125, 180, 25.
Jag kunde ha 50 förut, men det går inte nu
# I läge M är min LCD alldeles för mörk.
Efter som jag mest filmar med kameran, så har jag av vana bara använt displayen och inte sökaren. OM jag ska fota med ISO 400 nu måste jag köra upp ISO till 1600 för att det ska synas något, men då blir bilden såklart överexponerad. Har jag ISO 400 som ger korrekt exponering, så ser jag i princip ingenting på LCD-skärmen.
#Var inne på menyn och valde Clear Settings, i mina försök att åtgärda problemen, då blev tecknen på displayen svarta mot vit bakgrund, istället för tvärt om. Så nu har jag ännu en sak som jag vill ändra tillbaka.
Jag måste verkligen ha den som den var förut. Har bara manuella objektiv och är beroende av LCD-skärmen, då jag använder + - 5-10 digital zoom för att fokusera.
Hur åtgärdar jag mina problem?
Så otroligt tacksam för hjälp med detta!
Har tyvärr bara en manual på spanska.
Kan man ladda ner en svensk eller engelsk? Eller köpa?