Uttryck
Aktiv medlem
Min 40D började i somras en varm dag bete sig väldigt mysko. Varje gång jag skulle trycka av (och autofokusen skulle låsa) så dog kameran bara. Lilla displayen slocknade helt. Gick ej att starta om m On/Off utan jag var tvungen att ta ut batteriet och sedan stoppa i det igen för att kameran skulle starta om. Men samma visa sen igen.
Efter ett antal försök m ovan, provat m annat batteri och testande så är den helt död, går ej att starta över huvud taget?
Kan det vara nåt major fail, typ processorn eller nån som varit med om nåt liknande som vet?
Finns det något fler ställe än Intervision (närmast i Sthlm, jag bor i Luleå) att skicka in den till? Den är köpt på Cyberphoto i Umeå men misstänker att de ändå måste skicka den vidare. Och bör man skicka den rekomenderat dit ev?
Vad kan en sån rep gå på nån som vet ev?
Tacksam för alla svar på ovan!
Efter ett antal försök m ovan, provat m annat batteri och testande så är den helt död, går ej att starta över huvud taget?
Kan det vara nåt major fail, typ processorn eller nån som varit med om nåt liknande som vet?
Finns det något fler ställe än Intervision (närmast i Sthlm, jag bor i Luleå) att skicka in den till? Den är köpt på Cyberphoto i Umeå men misstänker att de ändå måste skicka den vidare. Och bör man skicka den rekomenderat dit ev?
Vad kan en sån rep gå på nån som vet ev?
Tacksam för alla svar på ovan!