Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

smulan74

Medlem
Jag ska fotografera en flärdkväll.Är bara amatör och har aldrig gjort något sådant
Det blir modevisning.band, middag. utställare mm vad ska jag tänka på.
Kan jag gå upp på scen och fota artisterna?

Snälla hjälp mig kom med ideer!!!!
Tacksam för svar!!
/ Veronica
 
Hej
Jag hoppas att det kommer gå bra för dig, dock kanske du ska överväga att säga nej? ta inte detta på fel sätt, men enligt mig ska man inte ta åt sig ett uppdrag man inte tror att man klarar av.
Jag vill absolut inte låta elak, och tänker ge dig lite tips på vad jag skulle tänkt på.
Använda befintligt ljus så länge som det går,´och leta efter lite dynamiska vinklar att fota från. Försök även att hålla bakgrunden ren, så gott det nu går. Om du n u måste använda en inbyggd blixt så tejpa på vanligt vitt papper eller smörpapper på, så du dämpar den lite. Och ta gärna med dig 2 hus eller iaf några objektiv du kan byta snabbt emellan så du kan få fototillfällen även då din position inte är den bästa.

Som sagt, hoopas verkligen att det kommer gå bra, och att du kommer få riktigt kul!
Mvh
Marcus
 
Kan bara hålla med om vad Marcus skriver. Försök att utnyttja befintligt ljus. Vet inte vad du har för kamera men den kommer antagligen överexponera bilderna om det är i en mörk lokal. Läs manualen och lär dig hur du kan underexponera bilderna.
Om du vill gå upp på scen och fotografera bör du prata med arrangören och bandet i förväg.

Lycka till
 
Jonas Tips var kanon!
jag kollade lite, är det med din D40 du ska fota? Vad har du för objektiv och tillbehör?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.