Annons

Hjälp mig?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu vet inte jag om det här är rätt tråd men ni får gärna svara även om det skulle vara fel:)

Det är så att jag ska beställa ett canon objektiv från bhphoto.com det är en sida från USA.
Men nu är det så att frakten och allting kommer gå på 730 spänn ungefär, men är tull inräknat i det?

Läste en artikel här på fotosidan om att beställa från USA och andra ställen. Han rekommenderade bhphoto men jag uppfattade inte riktigt det där med tullavgiften.
Läste också att dom vill att man tar kort(?) på framsidan och baksidfan av sitt kreditkort och antingen mejlar eller faxar dom innan man beställer för första gången. Så..öh, ska jag ta kort på mitt kreditkort då alltså? Haha.

Tillkommer det någon sån? Isf hur mycket tror ni allt som allt kommer gå på isf?

Vore jättegulligt om någon ville svara, vill ju beställa så snabbt som möjligt:D
 
gå in på www.tull.se fliken privat peroner, handel via internet, kalkylatorn så kan du kolla totalkostnaden inkl moms och tull.
I priserna från BH Photo ingår ingen moms eller tull..
 
Det tillkommer både tull och moms, du tjänar i stort sätt alltid på att köpa från USA,men skillnaden varierar från någon hundring till ett par tusenlappar beroende på vad du handlar, ju dyrare ju mer vinst, kan man väl säga.
Men dom gånger jag handlat från B&H så har jag mest gjort det för att dom har det man letar efter i lager,men jag har alltid tjänat på affären, sist drygt två tusen kronor när jag köpte mitt Nikon 85/f1.4.

Du kan läsa ett gamalt exempel här som gäller fortfarande vad jag vet...http://www.fotosidan.se/cldoc/3761.htm

Dom vill ha bildbevis på ditt kreditkort första gången du handlar av dom, jag fotate av fram och baksida av kreditkortet och monterade ihop bilderna till en och laddade över till dom, det görs krypterat om jag minns rätt, och endast vid första köpetillfället, och du blir guidad genom hela proceduren, du kan även faxa bilden till dom.

/kent
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.