Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig värdera stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

JohannaKyller

Ny medlem
Hejsan!

Jag har fått ärva ett stativ som jag skulle vilja ha lite hjälp med att värdera och märkesbestämma.
Jag har ingen aning om hur gammalt stativet är men det är snyggt, helt och rent!
På stativet står det Gitzo Tatalux (eller totolux?) och Gilux på andra sidan.
Nån som vet vad för stativ det är och vad de kan vara värt?

Tack på förhand! // Hanna

Bilagor

• DSC_96062010-08-27.jpg
    DSC_96062010-08-27.jpg
    16.9 KB · Visningar: 498
  • DSC_96072010-08-27.jpg
    DSC_96072010-08-27.jpg
    10.6 KB · Visningar: 496
  • DSC_96102010-08-27.jpg
    DSC_96102010-08-27.jpg
    12.4 KB · Visningar: 490
  • DSC_96112010-08-27.jpg
    DSC_96112010-08-27.jpg
    10.9 KB · Visningar: 489
Hejsan!

Jag har fått ärva ett stativ som jag skulle vilja ha lite hjälp med att värdera och märkesbestämma.
Jag har ingen aning om hur gammalt stativet är men det är snyggt, helt och rent!
På stativet står det Gitzo Tatalux (eller totolux?) och Gilux på andra sidan.
Nån som vet vad för stativ det är och vad de kan vara värt?

Tack på förhand! // Hanna

Det ser ut som ett gammalt studiostativ, stabilt och välbyggt av mästarna Gitzo. Den som förstår värdet och orkar med tyngden kan nog ge dig några hundringar för stativet. Kulleden är ingen höjdare, men den går ju lätt att byta ut. Mitt tips 6-700 spänn.

Det ser ut som ett gammalt studiostativ, stabilt och välbyggt av mästarna Gitzo. Den som förstår värdet och orkar med tyngden kan nog ge dig några hundringar för stativet. Kulleden är ingen höjdare, men den går ju lätt att byta ut. Mitt tips 6-700 spänn.
Nej, något studiostativ är det inte. Det var ett av Gitzos minsta stativ, med fyrdelade ben och tvådelad mittpelare. Vad du än gör, utnyttja inte mittpelarens inre del, det blir mer svajmast än stativ då. Jag har ett Tatalux av lite senare datum. Det är förmodligen inte värt så mycket tyvärr.

Olle

Vill bara tillägga, apropå värdet, att jag försökte sälja mitt till LP FOTO i Sthlm en gång, men de ville inte ha det.

Olle

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto