B737
Medlem
Sitter med ett nytt Tamron 24-70VC monterat på min 5D3. Har läst på nätet så att ögonen blöder, Toppklass i Foto samt Kamera&Bild, även på DPR samt ett antal andra. Samtidigt om man läser andra omdömen så säger man att 24-70II är vida överlägsen, och att tom den gamla är bättre. Klart att 24-70II är bättre, men hur mycket? Hur mycket skulle jag som avancerad amatör märka? Framgår inte hur mycket man märker skillnaderna i verkliga livet?
Sen är det det där med att det inte är ett Canon. Det svider lite att veta att det finns ett som är bättre, dock kostar det 11000 kr mer.
Jag tycker bilderna blir fina. Snygga färger, bra kontraster och skärpa.
Men det gnager, tror att det har att göra med något annat än det rationella. Kan någon som använder detta objektiv ge lite intryck och lite synpunkter? Någon som arbetar professionellt med objektivet? Som sagt, svensk press lovsjunger detta. Hur bra brukar Tidningen Foto's recensioner vara? Brukar man kunna lita på dem?
Hälsningar
Erik
Sen är det det där med att det inte är ett Canon. Det svider lite att veta att det finns ett som är bättre, dock kostar det 11000 kr mer.
Jag tycker bilderna blir fina. Snygga färger, bra kontraster och skärpa.
Men det gnager, tror att det har att göra med något annat än det rationella. Kan någon som använder detta objektiv ge lite intryck och lite synpunkter? Någon som arbetar professionellt med objektivet? Som sagt, svensk press lovsjunger detta. Hur bra brukar Tidningen Foto's recensioner vara? Brukar man kunna lita på dem?
Hälsningar
Erik