ANNONS
Annons

Hjälp mig stoppa en bedragare på Tradera, Nikon D800

Produkter
(logga in för att koppla)

Dfini

Medlem
http://www.tradera.com/nikon-d800-ny--auktion_340231_155337530

Jag tryckte hem denna Nikon D800 till fast pris 6100 ,- på Tradera

Jag viste att det var en bedragare för att ingen jävel i världen säljar en D800 till den pris, dessutom påstår han att han fick den i julklapp - där den inte ens var släppt till försäljning av Nikon än.

Da jag svarade hans vinnermail och bad om serienummer på kameran svarade han med ett hotmail, gav mig dåligt omdöme på Tradera och la upp annonsen igen.

Jag har anmält alla hans annonser till granskning, pratat med supporten etc.

Men Tradera gör inget! Jag är en gång blivit lurat på tradera dvs köpt kamera, betalat och inget fått utan att Tradera lyftade ett finger. Är döless på att folk kan släppa undan med detta.
Någon som har bra förslag??

http://www.tradera.com/nikon-d800-ny--auktion_340231_155337530

Jag tryckte hem denna Nikon D800 till fast pris 6100 ,- på Tradera

Jag viste att det var en bedragare för att ingen jävel i världen säljar en D800 till den pris, dessutom påstår han att han fick den i julklapp - där den inte ens var släppt till försäljning av Nikon än.

Da jag svarade hans vinnermail och bad om serienummer på kameran svarade han med ett hotmail, gav mig dåligt omdöme på Tradera och la upp annonsen igen.

Jag har anmält alla hans annonser till granskning, pratat med supporten etc.

Men Tradera gör inget! Jag är en gång blivit lurat på tradera dvs köpt kamera, betalat och inget fått utan att Tradera lyftade ett finger. Är döless på att folk kan släppa undan med detta.
Någon som har bra förslag??

Hej!
Jag mailade honom nyss om serienummer, samt ställde en del frågor.
Få se om killen svarar.
Höll själv på att bli blåst en gång på Tradera, men jag backade ur auktionen och anmälde killen och det tog bara 1-2 dagar tills Tradera stoppat honom, tyvärr, killen var snabbare så annonsen lades ut snabbt på nytt och någon blev blåst. Tradera var inte tillräckligt snabba.
Bry dig inte om det negativa omdömet. Du kan ju själv svara på det med ett negativt omdöme.

Mvh
/chi

Medlem sen idag och han hinner inte möta upp folk för fösäljning .Men han hinner packa in grejerna och gå till posten

Kameran som sagt ute igen och har redan fått 1 (ett) bud. Man måste vara ganska okunnig om läget på kameramarknaden om man skall tro på annonsen. Julklapp? Knappast.

Att tradera inte reagerar kan ju bero på att de tjänar pengar på varje försäljning som görs. Personligen anser jag tradera som medskyldiga vid så här uppenbara försök till bedrägeri. Så jag har rapporterat annonsen som vad den är, ett bedrägeriförsök.

Säljare kallar sig xboxlive och säljer fler grejor på samma sätt.
Jag har också anmält säljaren

Avstängt!

Jag fick nyss detta mail från Tradera
Tackar för hjälpen härifrån :)

Hej

Säljaren med alias "xboxlive" är avstängd ifrån Tradera och vi har därmed stängt ner hans/hennes aktiva auktioner. Samtliga bud på säljarens auktioner är borttagna och vi rekommenderar dig att inte fullfölja affären med alias "xboxlive".

För akuta frågor kan du besöka vår FAQ och våra infosidor, klicka här -> http://www.tradera.com/service

Med vänlig hälsning
Supporten - Tradera.com

Det är underbart att se hur det digitala medborgargardet bygger upp sina försvar.

Vem av er har ett faktiskt belägg för att det är en bedragare?
Varför fråga om serienummer efter att man fått ut ett vinnarmail? Personen vill ha frågor innan ni lägger bud, så varför kan ni inte följa de förutsättningarna som just den här personen vill ha på sina auktioner?

Det är ständigt uppe till debatt om hur bedragare gå fram och gör sig bra pengar i dagens snabba och lätta handel, vilket även gör att de personer som sitter på i det här fallet Traderas support har väldigt mycket att göra. Jag vet att det är 3 till 4 personer som jobbar där och för varje gång som ni anmäler en auktion så blir det ett ärende ytterligare som de måste köra igenom sina rutiner och det snabbar inte upp något att 20 personer anmäler samma auktion. Det finns inget poängsystem som gör att ju fler mail som kommer på en auktion, ju fortare går det.
Ni bidrar indirekt till att flera bedragare kan slinka igenom under tiden som några är under utredning med erat handlande.

Det är även väldigt tillfredsställande att se hur en samling jävligt tekniskt duktiga personer rackar ner på de som kanske nyss kommit in på digitalfoto och är lite dåligt insatta. Hur betedde ni er efter eran första digitalkamera som ni sedan kände att ni växte ur och fick möjlighet att köpa en fin kamera till ett bra pris? Jag antar att flera av er kommer att hoppa på mig omedelbart och tala om vilken idiot jag är och allt det där och mår ni bättre av det så kör på, men alla har inte tillgång till kunniga människor i sin omgivning och tro det eller ej, men alla som fotar är inte med på FS och kan läsa rekommendationer och recensioner. Det skulle vara en bra sak om flera var med, men av ena eller andra anledningen har de kanske valt att låta bli.

Så, uppdraget är slutfört nu ser jag.
Så duktigt av er.
Ut och leta flera bedragare nu.

Det är underbart att se hur det digitala medborgargardet bygger upp sina försvar.

Varför fråga om serienummer efter att man fått ut ett vinnarmail? Personen vill ha frågor innan ni lägger bud, så varför kan ni inte följa de förutsättningarna som just den här personen vill ha på sina auktioner?

Det är ständigt uppe till debatt om hur bedragare gå fram och gör sig bra pengar i dagens snabba och lätta handel, vilket även gör att de personer som sitter på i det här fallet Traderas support har väldigt mycket att göra. Jag vet att det är 3 till 4 personer som jobbar där och för varje gång som ni anmäler en auktion så blir det ett ärende ytterligare som de måste köra igenom sina rutiner och det snabbar inte upp något att 20 personer anmäler samma auktion. Det finns inget poängsystem som gör att ju fler mail som kommer på en auktion, ju fortare går det.
Ni bidrar indirekt till att flera bedragare kan slinka igenom under tiden som några är under utredning med erat handlande.

Det är även väldigt tillfredsställande att se hur en samling jävligt tekniskt duktiga personer rackar ner på de som kanske nyss kommit in på digitalfoto och är lite dåligt insatta. Hur betedde ni er efter eran första digitalkamera som ni sedan kände att ni växte ur och fick möjlighet att köpa en fin kamera till ett bra pris? Jag antar att flera av er kommer att hoppa på mig omedelbart och tala om vilken idiot jag är och allt det där och mår ni bättre av det så kör på, men alla har inte tillgång till kunniga människor i sin omgivning och tro det eller ej, men alla som fotar är inte med på FS och kan läsa rekommendationer och recensioner. Det skulle vara en bra sak om flera var med, men av ena eller andra anledningen har de kanske valt att låta bli.

Så duktigt av er.

Säljaren påstod att han fått sin Nikon D-800 i julklapp.
Är inte det lögn nog?

Jag kan möjligen hålla med om att det kanske är onödigt att alla som läser den här tråden anmäler auktionen, men det är väl knappast fel att anmäla uppenbara bedrägeriförsök? Det är ju just de som inte kan så mycket om foto som går på såna här annonser och sedan står där med lång näsa ...

Så duktigt av er.

Ja, det var bra gjort. Bedragare ska rensas bort från auktions- och sälj-sajter. Helst ska de spärras in, men det är tyvärr mycket svårare än att bara rensa bort dem.

Jag instämmer i hyllningskören. Bra gjort!

Det tvivlar jag starkt på. Men tycker du att just den här bedragaren borde ha sluppit undan så att Tradera skulle hinna med att stoppa en annan bedragare?

Vad har det med bedragare att göra?

Men snälla Andreas, det handlar ju om ett så uppenbart bedrägeriförsök. Ungefär på samma nivå som om någon skulle sälja senaste Ipad 3 månader innan releasedatum för typ 500 kr. Det är bra att människor reagerar och sätter stopp för såna här bedragare. De skall ha en eloge istället för att på ditt sarkastiska sätt jämföra de med småaktiga minipoliser, som gör arbetsbördan obekväm för Traderas moderatorer. Naturligtvis är det bra att många reagerar. Inte alls säkert att Traderapersonalen är helt insatta i vilka priser som gäller för olika kameramodeller. Finns ju en hel drös med kategorier.

Så duktigt av er.

Det jävligaste jag läst på länge.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar