ANNONS
Annons

Hjälp mig med valet av ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

CJR

Aktiv medlem
Hej!

Det är dags att införskaffa en ny ryggsäck. Väskan jag har nu är för liten och jag får ont i mina axlar när jag använder den.

Jag funderar på LowePro Super, Pro och Photo trekker II AW. Och sedan så hittade jag Tamrac 5577 Expedition 7 i Fotosidans butik till ett bra pris.

Ett eller två hus och 24mm, 50mm, 90mm och 400/2.8 plus blixt och liknande ska rymas.
Då jag inte har någon möjlighet att prova så efterlyser jag era åsikter om dessa väskor.

MVH
Carl-Johan

Hej
Har själv en Lowepro AW 2.Den passar mej bra skön att bära,och gott om plats för extra prylar som termos och kläder.Som en extra bonus passar facken bra till en ölburk,men man kan ändå vid behov klämma ner en kamera med tillbehör.
MVH bengan

Hej,

Jag har en Photo Trekker II AW som jag är helnöjd med. Den rymmer mycket, och är bekväm att bära även när den är fullpackad och tung. Den medföljande day-packen som en separat eller påhängningsbar liten "rygga" är perfekt antingen för de korta utflykterna eller att ha mat/kläder i. Jag kan inte säga så mycket om de andra ryggsäckarna du funderar över, men Photo Trekker II AW kan jag rekommendera mycket varmt!

mvh Torleif

Hej!

Har endast erfarenhet av photo trekkern.

I den får jag plats med följande...

500/4 med d200:an monterad (tidigare var det F5:an)

70-200/2,8

50/1,8

18-35

mellanringar

konvertrar

batterier

litet extra stativhuvud

Sen har jag lite extra småprylar i fickorna på insidan.

Facken på utsidan kunde rymma upp till 40 rullar film tidigare, nu kan jag istället ha en extra tröja eller liknande samt kaffe och en flaska vatten.
Väskan är med den här packningen smällfull!

Nu har ju du en 400/2,8 som har lite större diameter än 500:an så kanske det skulle vara en bra idé att kolla på någon av de lite större väskorna.

mvh/jan

Hej!

Jag har en Mini Trekker just nu och axel och midjeremarna tycker jag är för smala. Jag får ont i axlarna då axelremarna skär in axlarna.
På bilderna tycker jag att Loweproväskorna har smala remar mot Tamracväskorna, eller ser jag dåligt?

MVH
Carl-Johan

LowePro Computrekker AW Plus

Fungerar riktigt bra. Ett plus för datorfack som rymmer upp till 17". När man inte behöver ha med sig PC'n fungerar detta utrymme utmärkt som daypack. Stativhållare finns också. Bärsystemet känns bra med bra avbärarbälte.

// Johan Maxe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar