Annons

Hjälp mig, hur gör jag för att få två kort på ett och samma....

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Jag vill få två personer på samma kort..
Jag har två personer som jag har på varsitt kort men jag vill få dem på samma med hjälp av ps
hur gör jag?
Först har jag tagit ena kortet och beskurit för att försöka få in på det andra men jag vet inte hur jag ska gå tillväga. nån som kan hjälpa mig......

Vill du att det skall se ut som de är fotograferade tillsammans vid samma tillfälle krävs lite jobb.

Men om du vill ha det som en bildfil där båda får plats är det väldigt enkelt.

I photoshop så väljer du (sorry bara eng. version) -> Image -> Canvas size
där kan du ändra storleken på dokumentet så båda bilderna får plats.

I PS Elements vet jag tyvärr inte men det borde vara nåt liknande.

edit: Om du menar hur du skall få in den ena bilden till den andra är det ännu enklare.

Om du du har båda filerna öppna så använder du bara "move tool" (v) och drar bilen (lagret) över till den andra bilden så kommer det bli en två lagers bild.

Hoppas jag förklarade så man förstår. :)

/Bruno

Jaha!

Då kommer jag inte ihåg hur man gör för att få upp bilderna bredvid varandra för jag antar du har PC.
Det var länge sedan jag använde det.

Hoppas någon annan kan guida dig på vägen och att jag har varit till någon hjälp. :S

/Bruno

Om du gör canvasen mycket för stor för båda bilderna, kan du dra in den ena, arrangera dem sen använda crop verktyget för att trimma ner bilden till den storleken du vill ha.
Om den ena bilden är för stor är du lagt ihop dem kan du använda "omforma fritt"

Markera det lagret , den bilden du vill ändra storlek på, sen tryck Ctrl+T altenativt i menyn: ->Edit -> free transform. Sedan dra i de små fyrkanterna i hörnen på bilden. Håll inne shift för att behålla propotionerna.

Oj nu blev det lite mycket! :)

/Bruno

Om du gör canvasen mycket för stor för båda bilderna, kan du dra in den ena, arrangera dem sen använda crop verktyget för att trimma ner bilden till den storleken du vill ha.
Om den ena bilden är för stor är du lagt ihop dem kan du använda "omforma fritt"

Markera det lagret , den bilden du vill ändra storlek på, sen tryck Ctrl+T altenativt i menyn: ->Edit -> free transform. Sedan dra i de små fyrkanterna i hörnen på bilden. Håll inne shift för att behålla propotionerna.

Oj nu blev det lite mycket! :)

/Bruno

Tror jag fick till det ganska bra nu :0)
Lite finjustering till.......
Tack så jättemycket

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto