ANNONS
Annons

Hjälp med val av digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

aldka513

Avslutat medlemskap
Hej alla. Jag har ett stort dilemma när det kommer till digitalkamera köp. Jag inhandlade en Sony DCR-SX31 från ONOFF. Den har en 70 gb hårddisk med 60x Carl Zeis Zoom.

Den verkade helt O.K så jag tog med mig stativet som jag inhandlat i samma veva som jag köpte kameran och gick till fotbollsplan för att filma min sons fotbollsmatch. På kameran ser bilden bra ut men när jag överförde den till datorn insåg jag att den var dimmig och att kameran inte hängde med spelarna och bollen riktigt utan när de rörde sig snabbare så lämnade den ett slags våg efter sig (svårt och förklara men det är som att lite av spelarna och bollen stannar kvar).

Har inte meckat med inställningarna något men får ändå dessa problem. Jag läste nånstans på nätet att egentligen ska man ha en DV kamera då den ger bäst kvalite. Sagt och gjort. Jag lånade en DV kamera från en kompis (En JVC med 22x zoom). Kameran har väl 5-6 år på nacken men kostade nästan 8 tusen då den inhandlades och var en av de bästa när det gäller DV kvalite på marknaden.

Filmade återigen en annan match för att testa och blev inte nöjd med bilden heller. Tänkte gå till Onoff idag och köpa den dyraste HD kameran de har för att se om den gör susen. Bor i Norrköping så om någon vet om jag kan köpa en kamera som klarar dessa krav som jag nämnt någonstans på Expert, Giganten, Onoff eller Media Markt så vore jag jättetacksam.

/Micke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar