Annons

Hjälp med väska

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimpawa

Aktiv medlem
Är på jakt efter en ny väska, antingen en slingväska, eller en axelväska, helst inte en ryggsäck då jag vill komma åt kameran enkelt.

Har idag en Crumpler loyal chap, som jag egentligen är rätt nöjd med, jag tycker bara att utrymmet är lite dumt fördelat, som även gör att man inte kan ha några dokument, papper eller liknande saker.

Det jag vill få plats med är En Nikon D3 med en 50mm(eller ett 19-35mm f3,5-5,6) monterad, en Analog systemare med 50mm på, ett sigma 105mm macro, en sb-800 och sen gärna lite annat, som kanske matlåda osv, samt batterier och liknande.

Väskorna jag har kollat på är:
National Geographic Large NG2477

Think Tank Retrospective 10 ev 20

Kata DPS 3N1-20 sling

och till sist Kalahari Kapako K-35

Think tank är egentligen för dyr, men skulle dom passa så är det ett klart alternativ.
Någon som har erfarenhet av dessa väskor, och skulle kunna hjälpa mig avgöra om dom skulle kunna räcka till? Finns det lite mer utrymma utöver det jag vill ha ner så är det självklart inget problem.
Eller finns det någon som kan passa bättre? Ett stort krav är bara att dom inte ska se ut som självklara kameraväskor, och helst inte kosta allt för mycket över ~1500kr, så Domke går tyvärr bort.

Tack på förhand!
 
Hej!

Jag skulle själv rekommendera Lowepro Flipside serien. Jag har haft Flipside 200, men med din utrustning kanske du behöver en 300 eller 400? Dem öppnas från baksidan så man kan svinga den runt och ta fram det man behöver.
Hoppas det gör dig lite klokare

//Magnus
 
Hej!

Jag skulle själv rekommendera Lowepro Flipside serien. Jag har haft Flipside 200, men med din utrustning kanske du behöver en 300 eller 400? Dem öppnas från baksidan så man kan svinga den runt och ta fram det man behöver.
Hoppas det gör dig lite klokare

//Magnus

Ska kika lite på dem, men hur smidigt är det att få upp kameran snabbt jämfört med en sling eller axelväska?

Ingen som har någon erfarenhet rent utrymmesmessigt?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.