Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med värde på pappas kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Petra_e

Medlem
Pappsen vill bli av med sin kamera han inte använt på länge. Jag har fått i uppgift att kolla upp vad den kan vara värd.

Den är i jättefint skick och har fungerat toppen. Senast använd för ca 10 år sen av mig. Ingen väska men rem och instruktionsbok finns till.

Det är en
RICOH KR-10
Detta står på objektivet:
SOLIGOR MC Zoom-Auto F2,5/3,5 f=35-70 mm
58 Ø NO.97957483

Finns det något värde i denna?

Hej!
Som du säkert misstänker är det hopplöst att försöka sälja analoga kameror idag. Har du tur kanske han får 500 kr för alltihop om det är någon som behöver en reservdelskamera till sin befintliga utrustning..

Såg en auktion på tradera från ifjol där kameran inklusive optik hade 300 kr som högsta bud.

mvh Mattias

Hej Mattias
Ja det är då inte en fråga om att få några stora pengar för den utan mer bara vad den KAN vara värd så man inte säljer den för en hundralapp eller så. :)

Affektionsvärdet kan i vissa fall vara värt mycket mer än ett värde i kronor, jag hade behållt den...

/Magnus

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar