Annons

Hjälp med sigmas 100-300/4 EX

Produkter
(logga in för att koppla)

smurf

Aktiv medlem
jag fick mitt 100-300/4 ex i dag men när jag satte på det på min minolta 7 D så fungerar inte det fick inte fram något bländar tal???????
trycker jag ner slutarknappen så står det att jag inte har något objektiv på???????
Någon som vet vad felet kan vara ??????

Finns det inte flera olika modeller på detta objektiv? Jag tyckte mig höra att det fanns ett gammalt som måste uppdateras med nytt kretskort.. men det kanske inte är det objektivet du har..

// Jocke

=/

Provade det på min dynax 7 analog och då fungerar det.
jag tittade på kontakterna och det var inget smusts där
objektivet är helt nytt så det blir att skicka tillbaka det till återförsäljaren så får dom fixa till det ........

tack för svaren

Mvh Johan

Re: =/

smurf skrev:
Provade det på min dynax 7 analog och då fungerar det.
jag tittade på kontakterna och det var inget smusts där
objektivet är helt nytt så det blir att skicka tillbaka det till återförsäljaren så får dom fixa till det ........

tack för svaren

Mvh Johan

Surt, men det är ett riktigt schysst objektiv! Har haft mitt i 5 dar nu och är mäkta nöjd :) Har iof bara varit ute 3 ggr och knäppt ca 500 kort, men man får mersmak!

// Jocke

Sigma uppgraderar objektivet helt gratis!

Prata med din lokala expertbutik, expert är generalagent för Sigma i Sverige. De ska kunna hjälpa dig att skicka ditt objektiv till företaget Zieger (stavning?) som sköter Sigmas service i Sverige.

Sök på forumet så kommer du att hitta en heldel information.

majja skrev:
Sigma uppgraderar objektivet helt gratis!

Prata med din lokala expertbutik, expert är generalagent för Sigma i Sverige. De ska kunna hjälpa dig att skicka ditt objektiv till företaget Zieger (stavning?) som sköter Sigmas service i Sverige.

Sök på forumet så kommer du att hitta en heldel information.

Kruxet var nog inte det, objektivet var tydligen helt nytt.. så det måste ha varit något programvarufel eller liknande.

// Jocke

Tackar för svaren

men efter många konstiga svar på expert så ger jag nu upp.

pratade med dom som tar in sigma till Sverige och fick konstiga svar därifrån ockslå så nu har jag köpt ett Minolta 400 f 4,5 som jag tror jag kommer att bli nöjd med.

Mvh Johan

Tråkigt med allt strul, tror dock att du kommer att trivas med Minoltas 400mm f/4,5. Jag har den själv, och är nöjd. I princip lika skarp på full öppning som på f/8.. af:en kunde man kanske önska sig liite mer av, men det fungerar.

Ja det känns ganska bra att ha det ska mest ha det när jag fotar fåglar och djur så då sitter man ju oftast still.
ska i väg den 9 april till hornborgarsjön och fota lite tranor så då kommer det nog till nytta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar