Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med räkneverk

Produkter
(logga in för att koppla)

hansen2

Aktiv medlem
Fick tillbaka kameran från Stockholms Centralservice igår. Senaste mappnummer innan inlämningen var 199CANON. Nu står den på 897CANON. Skillnaden innebär över 69000 tagna bilder :-D

Hur får jag tillbaka räknaren till att använda mapp nummer 199CANON ?

Testade själv med att formatera kortet, lade tillbaka mapp 199CANON. Men den vill fortsätta lägga bilder i mappen 897CANON som skapas på nytt på kortet.

/Johan
 
FredrikArvidsson skrev:
Du kanske har fått tillbaka en annan kamera... Eller det kanske var lite dumt tänkt av mig...

Phew, blev lite nervis där men serienumret stämmer :)

Ingen som vet hur jag ställer tillbaka räknaren till där den var förut?

/Johan
 
hansen2 skrev:
Phew, blev lite nervis där men serienumret stämmer :)

Ingen som vet hur jag ställer tillbaka räknaren till där den var förut?

/Johan

Kameran kör sin numrering efter det minneskort som stoppas in.

Formattera kortet i kameran och byt sedan namnet på den enda mappen i utforskaren i datorn.

Fick min kamera att börja numrera bilder där jag ville.
/
Stefan
 
tiger656 skrev:
Kameran kör sin numrering efter det minneskort som stoppas in.

Formattera kortet i kameran och byt sedan namnet på den enda mappen i utforskaren i datorn.

Fick min kamera att börja numrera bilder där jag ville.
/
Stefan

Funkade inte. Den skapar om mappen 897CANON och skriver i den :(

/Johan
 
Alltså.. du skapar mapp 199CANON, sen ska du skapa en.. humm undermapp i den mappen som heter... nåt..minns inte såhär på rak arm. Däri lägger du din sist tagna bild.

Sen är det bara att tuta och köra.. Ja just.. du kan ju alltid köra en nollställning först..och sen switcha tillbaka till konternuerlig..
 
Tack Jesper!

Nollställning, formatering, lägga tillbaka mapp 199CANON med den sist tagna bilden och sedan ställa tillbaka till "kontinuerlig" klarade biffen :)

Vågade inte laborera med det där utifall jag fick en permanent nollställning och ett omvänt problem mot det jag hade innan.

/Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.