ANNONS
Annons

Hjälp med prissättning på tavlor

Produkter
(logga in för att koppla)

Jepper

Aktiv medlem
Hej!
Nu var det ett tag sen jag skrev på fotosidan men nu har jag en fråga jag skulle behöva lite hjälp med.

Jag har börjat göra tavlor av mina bilder som jag ska sälja. Det är en vanlig bild som är 60x40 cm med naturmotiv.

Men jag har ramat in dem med gamla bräder från en lada.
Jag bifogar en bild på en av dem så ni får se.

Materialet kostar ca 250 :- och det tar ungefär en timma att göra en tavla klar när man har alla delar.

Vad är rimligt att ta betalt för en färdig tavla? Vad skulle ni ta? Hur mycket skulle ni vara beredd att betala för en tavla?

Fråga om det är något oklart!

Tack på förhand
/Jesper

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    25.1 KB · Visningar: 770
2500:- verkar rimligt ramad och glasad ifall du kör med begränsad upplaga och signerad. Du får pröva dej fram. Jag tar 1500:- för en oinramad bild 30x40.

Håller med Björn 2,500:- är ett skäligt pris av två orsaker.
Den som köper tavlan skall verkligen gilla den och skall vara beredd att faktiskt betala nåt för den så den inte blir stående eller slängd ... jag tror egentligen inte det är pengarna som är det väsentliga utan att den som vill ha den gillar den ..
Lycka till - och bilden ser kanon ut.

Att lägga sig för lågt tycker jag ger ett amatörmässigt intryck och visar bokstavligt talat att man nedvärderar sitt arbete.

Att lägga sig för lågt tycker jag ger ett amatörmässigt intryck och visar bokstavligt talat att man nedvärderar sitt arbete.

Håller med dig fullständigt - ingen idé att bilderna ska iväg för biligt , det gäller att den som fotograferar inte är rädd att uppskatta sina verk även ekonomiskt - en klar signal som Björn skriver.
Hoppas du får sålt nåt nu.

okej!

Tack för alla svaren, tavlorna är inte glasade för jag har inte hittat något smidigt sätt att göra det på.

Men det var bra att jag ställde frågan för 2500 är långt mycket mer än vad jag själv hade i tankarna.

/Jesper

Prisbild

Tänk på att du ska få betalt för tiden du lägger ner på bilden, Du ska ut i skogen för att bilden, redigera den samt rama in bilden. Kostnaden för att skriva ut bilden med UV beständig färg. I slutändan kanske du är billig, du behöver få ut lite extra för framtida investeringar.

Som MINST skall du ta 1500 för tavlorna - men mellan 1500 och 2200 hade jag nog förväntat mig i pris. 2500 är inte omöjligt, men finns en liten psykologisk gräns där - iaf i min värld.

Härligt med fler svar!

Det är skönt att ändå alla är rätt överens om vad man ska ta. Det känns bra.

Tack för alla svar, igen :)

/Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar