Annons

Hjälp med ny väska + annan fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Tja alla.

Jag har lite problem angående ett väskköp...
Jag har ett par lowepro väskor till min d70
en topload mini och en Street and Field Rover AW
Nu är det så att jag har ett 70 - 200 objektiv och med det på kameran så mäter den 30 cm, så när jag har det monterat så kan jag inte ha kameran i street väskan ( eller toploaden :) )

Jag vill ha en väska liknande min street väska som jag kan använda till det objektivet och få med mig lite andra prylar.

Jag har tänkt att köpe den största topload väskan den som är 30 cm djup.... nån som vet om man får plats med fler prylar än kameran och 70 - 200 objektivet, tex ett 18 - 70 eller liknande ?

Nån som kan hjälpa mig med mina väskfunderingar.
Det kanske finns något annat väsk märke som är bra ?
 
Jag har en lowepro compact aw, mycket bra väska enligt mig. Har en f5a, tamron 28-75 2,8, sigma 14 3,5, nikkor 200 f/4 ais (skall bytas ut mot ett nikon 80-200 2,8D ED så snart jag hittar ett till ett rimligt pris.. får plats i väskan om jag tar ut 200:an) och en sb-24 med boosterpack. Med nuvarande uppsättning har jag rätt mycket plats kvar (när 80-200an kommer blir det nog rätt fullt), film får plats i sidofacken och så. Har även ett regnskydd som går att lirka fram. Är mkt nöjd med denna väska, köpte den från en bekant som köpte en ryggsäck istället.

edit: fast du kanske var ute efter en ryggsäck?
 
Senast ändrad:
Jag vill nog ha både och.
Kan man sätta fast extra väskor på den ? typ såna lins väskor ??

Skulle vara helt okay med en topploader och nån flaskhållare och ett extra case till nån lins när man är ute på nått berg och fotar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.