Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med liten hobbystudio

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin Sv

Ny medlem
Jag har en liten hobbystudio i min källare. Problemet är att enda hållet jag kan ta bilder med bakgrund är mot fönstret. Jag måste med andra ord bära fram stativ, pappersfond mm varje gång jag ska fotografera. Dagtid kan jag glömma att fotografera eftersom jag då får motljus. Finns det någon som känner till en enkel lösning på problemet som inte kostar skjortan?

Rullgardin i mörkblått tyg och sedan Jysk bäddlagers Svarta Velour över det. Det kan man ha som fotobakgrund också för 75:-/5meter längd och 1,5meter bredd.

Jag har ungefär samma problem. Jag köpte svart scenmolton, det finns tydligen en variant som är helt mörkläggande. Jag har satt det som draperier var sin sida om förnstret för att dra fram när det är dags för fotografering. Enkelt o smidigt! Nu har jag kompletterat med vit och röd scenmolton. Finns på 3 m bredd hos www.ljudbalans.se, 129 kr/m
Lycka till / CK

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar