Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med knepig hästbild!

Produkter
(logga in för att koppla)

Fragansia

Ny medlem
Har försökt göra något snyggt med den här bilden så att jag kan använda den i en hemsidelayout(ska bli julklapp till en kompis), men det går inget bra...
Tror att det är den randiga bakgrunden som ställer till det för mig *amatör ut i fingerspetsarna*!

Ni får fria händer!

Större version:http://www.fragansia.se/cockie.jpg

/Linda

Bilagor

• foto.jpg
    foto.jpg
    24.4 KB · Visningar: 495
jag kan hålla med om att bakgrunden kan göra vem som helst knäpp eller hamna i tranc... Det jag har gjort är att jag har maskat ut hästen så att bara hästen finns och allt runt om är transparant i TIFF format. Sedan är det bara att "dra o släppa" hästen på vilken bakgrund du vill.. så bara ut o fotta en snygg bakgrund som du kan ha till hästen...

Vill du ha bilden så får du på något sätt göra så att du kan ta emot 5 MB filer... Jag skulle iof kunna FTP:a upp den på någon temp sida så får du tanka ner den själv...

Fria händer´, japp då kan jag inte låta bli. hoppas Linda förlåter mig

Bilagor

• fokusse.jpg
    fokusse.jpg
    16.3 KB · Visningar: 448
Jag tycker det är synd att ta bort bakgrunden, den är effektfull. Hästen flyter ihop med den för att kontrasten och färgmättnaden känns för dålig. Har försökt förstärka mönstret och färgerna i stället:

Bilagor

• häst_liten.jpg
    häst_liten.jpg
    47.8 KB · Visningar: 427
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar