Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med julklappstips (Foto/photoshop-tidning)

Produkter
(logga in för att koppla)

På Spåret

Avslutat medlemskap
Hej alla, jag behöver lite hjälp och jag hoppas att ni här på forumet kan hjälpa mig.

Jag har tänkt att köpa en tidningsprenumeration till min flickvän i julklapp och jag hade tänkt att det skulle vara en tidning om fotografering och/eller Photoshop. Enda problemet är att jag inte vet vilken jag skall skaffa, det finns så många.

Det jag funderar på är om det är någon nivåskillnad på tidningarna, riktar de sig till mer eller mindre avancerade användare? Finns det de med en tydlig amatörinriktning och de som är för mer seriösa användare?

Hon har en kandidatexamen inom media och webbdesign där foto och bildhantering i Photoshop har varit stora delar i utbildningen och jag vill inte ge henne en prenumeration på en tidning som riktar sig till nybörjare. På samma gång så är det inte en renodlad branschtidning jag är på jakt efter heller.

Så alla, kan ni hjälpa en stackare som själv inte har den minsta inblicken i fotovärlden.

Tack på förhand.

Håller själv på och sätter mig in i denna "värld" men jag kan tipsa om Paperton, dom har digitala tidningar bland annat ett 10-tal foto relaterade och iaf 3 st bildbehandlings relaterade tidningar.

Kanske kan hjälpa dig o få en översikt över vilka du kan kika närmare på iaf..

http://www.paperton.com/Tidningar/teknik

Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar