boston
Aktiv medlem
Åker till Borneo om en vecka 13/3.
Har en digitalkamera Sony dsc-v1, nu börjar jag känna att det inte duger med enbart denna kamera.
Nu vill jag få ut så mycket som möjligt av de bilderna jag tar.
Tänker låna en Nikon F55 med 2st sigma objektiv (28-80mm och 100-300mm)
Jag är inte så avancerad så att jag kommer att skifta film efter ljusförhållanden.
1. Vilken film rekomenderar ni för allsidigt bruk?
2. Vilket labb rekomenderar ni till den filmen?
Fotograferingen som det kommer att handla om är mycket natur, djur i djungeln, stränder och lite kvällsfotografering i Kuala Lumpur mm.
Hur stora förstoringar anser ni att man kan göra med denna utrustningen (National Geografic's "Foto guiden" skriver att 35mm ger hyfsade 22.5cm x 35cm, har de väldigt höga krav eller går gränsen där)?
Har en digitalkamera Sony dsc-v1, nu börjar jag känna att det inte duger med enbart denna kamera.
Nu vill jag få ut så mycket som möjligt av de bilderna jag tar.
Tänker låna en Nikon F55 med 2st sigma objektiv (28-80mm och 100-300mm)
Jag är inte så avancerad så att jag kommer att skifta film efter ljusförhållanden.
1. Vilken film rekomenderar ni för allsidigt bruk?
2. Vilket labb rekomenderar ni till den filmen?
Fotograferingen som det kommer att handla om är mycket natur, djur i djungeln, stränder och lite kvällsfotografering i Kuala Lumpur mm.
Hur stora förstoringar anser ni att man kan göra med denna utrustningen (National Geografic's "Foto guiden" skriver att 35mm ger hyfsade 22.5cm x 35cm, har de väldigt höga krav eller går gränsen där)?