Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med försäljning av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

foto-ella

Avslutat medlemskap
Jag vet inte riktigt om detta är rätt forum att ta upp detta på, tänkte skriva i fritt forum först men jag ser ibland att den inte ens finns med på listan, den liksom dyker upp och försvinner då och då. (?)

Nåja.

Jag citerar från beskrivningen i bildkritik som jag skrev:

Nu uppskattar jag kritik mer än nånsin. Helst sådan som kan förbättra bilden på alla sätt.

Jag ska sälja bilder på snöfestivalen här i kiruna under tre dagar och håller på att noggrant kolla igenom allt jag har och välja ut de bästa. Det är väldigt svårt.

Jag vill gärna ha synpunkter kring denna bild. Är stadshuset för litet i bilden? Tar granen för stor plats? Skärpa? Komp? Färg? Vill med denna bild få med kirunavinter samtidigt som jag har något som symboliserar Kirina förutom snö. Har jag lyckats?

Detta är alltså mycket viktigt för mig eftersom jag absolut inte vill visa fram några bilder som känns "sådär" under försäljningen. Det är dessutom många turister under snöfestivalen, vilket betyder att bilder på kiruna kan vara bra att ha med.

Hjälp uppskattas mycket!
/Ella
 
Jag gissar att du syftar på bilden som heter #1816010 i ditt album? I så fall är mina högst personliga åsikter:

Ja, stadshuset är för litet. Ja, granen tar för stor plats. Men framför allt känns bilden okoncentrerad, det är t ex väldigt mycket himmel. Har du provat olika beskärningar? Jag undrar om den inte skulle funka bättre i ett helt (eller iaf nästan) kvadratiskt format.
 
Jag gissar att du syftar på bilden som heter #1816010 i ditt album? I så fall är mina högst personliga åsikter:

Ja, stadshuset är för litet. Ja, granen tar för stor plats. Men framför allt känns bilden okoncentrerad, det är t ex väldigt mycket himmel. Har du provat olika beskärningar? Jag undrar om den inte skulle funka bättre i ett helt (eller iaf nästan) kvadratiskt format.

Ojdå, jag glömde visst bifoga bilden i inlägget. Ursäkta.

Tack för din feedback. Den uppskattas. Och tack för att du är ärlig, annars lär jag mig ju ingenting. Jag är själv osäker på denna bild och jag har blivit rätt så säker på att denna inte är en av mina bästa så jag skippar att ta med den :)

Jag ska testa att beskära den annorlunda.
 
Jag tror att du känner betydligt mer för denna bilden än publiken.
Jag gillar vinterbilder.
Men det känns som man skulle gå tillbaka och fokusera på de vita krispiga björkarna. För att känna kylan vandra genom märg & ben.

Formatet är helt rätt.

Lycka till
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.