Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
hjälp med Copyright information & Ange upphovsman i canon eos 60D
- Trådstartare walak
- Start datum
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Hej i kameran canon 60d finns det en flik där man kan fylla in Copyright information & Ange upphovsman
Jag är inte så så bra på detta så jag behöver hjälp med detta
Vad är det jag ska fylla i där och vad har det för nytta att man fyller i det i kameran?
Du ska fylla i ditt namn. Sedan finns den informationen med i EXIF-taggarna till varje bild. EXIF-informationen är en del av bildfilen och följer med bildfilen varhelst den flyttas. Alltså - alla som kollar på dina bilder i dator har möjlighet att ta reda på vem som är fotograf.
Petter ...
antonlindstrom
Aktiv medlem
Du fyller i precis vad du vill, och sedan syns detta i EXIF för bilden.
Förslagsvis kan du skriva in ditt för och efternamn, om du vill stå som ägare till dina bilder.
Förslagsvis kan du skriva in ditt för och efternamn, om du vill stå som ägare till dina bilder.
walak
Avslutat medlemskap
Du ska fylla i ditt namn. Sedan finns den informationen med i EXIF-taggarna till varje bild. EXIF-informationen är en del av bildfilen och följer med bildfilen varhelst den flyttas. Alltså - alla som kollar på dina bilder i dator har möjlighet att ta reda på vem som är fotograf.
Petter ...
ok
upphovsman= där fyller jag i vem jag är
Copyright information= vad folk får göra med bilderna eller?
levitte
Aktiv medlem
Den är rätt fånig egentligen, för mängden information man kan mata in där är rätt liten. Det lämpligaste att skriva är ingenting eller "All rights reerved", sen finns det inget som hindrar att man lägger en specifik licens på publicerade bilder.Copyright information= vad folk får göra med bilderna eller?
Sen kan man fråga sig hur man ska hantera det där med upphovsman. Om jag räcker över min kamera till nån annan är det knappast jag som är upphovsmannen, men inte fasen kommer jag ihåg att pilla med det där i farten!
Mvh,
Richard
apersson850
Aktiv medlem
Notera att det finns ytterligare ett fält, kamerans ägare, men det kan man bara lägga in via EOS Utility.