Annons

Hjälp med bildkvalite!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sallejr

Aktiv medlem
Hej jag har ett problem:När jag lägger upp en bild på den här sidan i mitt album blir inte bildkvaliteten riktigt bra.Men när jag går in på mina egna album så kan jag se bilderna i orginalformat då blir det bra men det kan ej andra användare göra eftersom att skillnaden mellan orginalnilden och den bilden som visas är för liten.Jag skulle alltså vilja att den bilden som visas har samma bildkvalite som orginalbilden eller åtminstånde att andra användare också kan kolla på bilden i orginalformat: Tacksam för alla svar!

Har diskuterats i andra trådar. Använd sökfunktionen.

Kortfattat om svaret i de trådarna. Gör bilderna max 600 pixlar på den längsta ledden så förändras bilden inte överhuvud taget när du laddar upp den.

Gör den 1024 på den längsta ledden så förändras den "uppklickade" bilden inte men det skapas en "tumnagel" som är 600 pixlar bred som kan vara något sämre....

Anton: Det räcker att du postar ditt problem i en tråd... FS är så pass stort att du säkerligen får svar på frågan ändå.

Jag använder paint när jag förminskar är det bra eller ska jag ta något annat program tipsa gärna på något!

photoshop, ACDsee är tex två som du kan ändra storlekar på bilder mm.
ps är mycket mer avancerat, men det skapar oxo möjligheter.
acdsee är egentligen ett bildvisningsprogram med enklare bildbehandlingsfunktioner.
Det finns massa andra oxo.
Men dom två använder jag.

mazz skrev:
photoshop, ACDsee är tex två som du kan ändra storlekar på bilder mm.
ps är mycket mer avancerat, men det skapar oxo möjligheter.
acdsee är egentligen ett bildvisningsprogram med enklare bildbehandlingsfunktioner.
Det finns massa andra oxo.
Men dom två använder jag.

Vart laddar jag ner dom?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto