ANNONS
Annons

Hjälp med batteri grep

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
har köpt och fått hem följande
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260281251938

är det någon som har denna?
Det finns ett par knappar å batterigreppet som jag inte förstår hur de fungerar eller används till..

Om ni ser ner på den sida så ser ni flera miniatyrbilder och den tredje bildne visar den från sidan.
1. En ON & OFF knapp
2. En slät svart knapp utan betäckning
3.något som man kan trycka ut..
I beskrivningen är detta

1. Control lock
2. vartical-grip Shutter Button
3. Vertical-grip switch
Vad gör man med dessa förstår inte de engelska orden....

Beträffande den knapp som går att trycka ut så står det ganska klart på den hemsida som det länkats till vad den har för funktion, dock på engelska.

"How can I use the vertical shoot with the Battery Grip for Nikon D40 or D50 camera?
For this two kind of grips, there is infrared signal button aside, please spring it out, and set your camera on the infrared mode. Then the vertical function works perfectly."

Det är med andra ord en infrarödsändare för att det skall gå att använda vertikalavtryckaren tillsammans med Nikon D40 och D50. Kameran skall då ställas i läge för IR-kontroll och kommer då att utlösas via denna IR-sändare.

Hoppas detta kan ha rätat ut något frågetecken.

känns som du driver med oss. varför köpte du vertikalgreppet ? enbart för batteritid eller.

Ok nu ska jag inte vara på det humöret, det är själva avtryckaren för att ta kort när du håller kameran på vertikalen så att säga.

Driver NEJ...du förstår jag var ute efter ett batterigrepp enbart för att kunna köra dubbla batterier och inte visste jag att denna funktion skulle finnas med..men den varkar inte fungera..skall kolla,lite mera..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar