Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med att ladda ner presets till Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

mimmione

Aktiv medlem
Jag håller på att bli tokig, jag håller på att testa att ladda hem presets till Lightroom med hjälp av moderskeppet, men vad jag än laddar ned öppnas filen med Photoshop element. Var likadant när jag skulle ladda ned bilder från nätet häromdagen även då öppnades bilden i element fast jag inte ville det. HUR ändrar jag denna inställning och var? Detta gäller både Google crome och Explorer för har testat ladda hem i båda.

Jag håller på att bli tokig, jag håller på att testa att ladda hem presets till Lightroom med hjälp av moderskeppet, men vad jag än laddar ned öppnas filen med Photoshop element. Var likadant när jag skulle ladda ned bilder från nätet häromdagen även då öppnades bilden i element fast jag inte ville det. HUR ändrar jag denna inställning och var? Detta gäller både Google crome och Explorer för har testat ladda hem i båda.

SKAM den som ger sig, fixade det själv....

Vill du dela med dig av din nyvunna kunskap? Ofta har fler samma problem som en själv.

PS. Du kanske vill ändra rubriken till något som beskriver tråden. Bara ”Hjälp” säger inte så mycket i ett forum där var tredje inlägg är en fråga om hjälp. DS.

Vill du dela med dig av din nyvunna kunskap? Ofta har fler samma problem som en själv.

PS. Du kanske vill ändra rubriken till något som beskriver tråden. Bara ”Hjälp” säger inte så mycket i ett forum där var tredje inlägg är en fråga om hjälp. DS.

Jag högerklickade på filen och ändrade sedan "öppnas med" från Elements till Lightroom. Sedan hade jag missat att jag måste packa upp filen med. Efter detta funkade det finfint så nu har jag massor av nya roliga presets. HUR ändrar man rubriken när inlägget redan är skrivit, annars ska jag tänka på det till nästa gång. Tack för din feedback.

LR 5.2 till Elements 11

Har nyss, efter mycket krångel laddat ner LR 5.2. Så smått börjat redigera bilder och en del har gått lätta att föra över till Elements 11. Men nu är det stopp, inte en bild fungerar. Får besked att LR inte kan preparera den markerade filen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar